A magyar vásárlók leginkább az elektromos kisgépeket keresik a barkácsáruházak polcain, ilyen termékeket a Synovate kutatása szerint minden második vevő vásárolt valamelyik áruházban az utóbbi két évben. Kedveltek még a szerszámok, a lámpák, a fürdőszoba-felszerelések és szaniter áruk, valamint a fal- és padlóburkolatok, amelyekből szintén gyakran válogatnak a magyar vevők, akik a Praktikert az első helyen említették, mint szokásos vásárlási helyszínt.
A barkácstermékek vásárlásakor a praktikum, a megvásárolandó termék minősége, használhatósága és ára mellett mára már a vásárlási élmény is fókuszba került. A magyar vásárlók körében - amellett, hogy szeretnek könnyen, jól és biztosan tájékozódni a barkácsáruházakban - egyre nagyobb igény mutatkozik a nézelődésre és a kellemes időtöltésre. Érdekes tény, hogy a magyar vásárlók a barkácsáruházaktól is hasonló élményt várnak el, mint a lakberendezési áruházaktól. A felmérések szerint egyértelmű vevői igény fogalmazódik meg a bemutató jellegű árukihelyezés iránt. Ezek bátorítják az áruházba betérőket arra, hogy belekezdjen odahaza a felújítási, építési munkálatokba, illetve a vásárlásba.
Az ideális barkácsáruház a magyarok szerint egy klasszikus lakberendezési áruház hangulatára, kinézetére és struktúrájára hasonlít. Érzékeny terület a kutatások szerint a megfelelően képzett és pozitív attitűdöt képviselő áruházi személyzet. Ha mindezen elvárások megvalósulnának, a felmérések szerint a magyar vevők szívesebben utaznának akár többet is, hogy eljussanak egy ilyen barkácsáruházba, s ott kellemesen eltöltsék az időt.