Eladják a beszólós telefoncéget

A Tele2 AB svéd távközlési konszern hétfőn bejelentette, hogy eladta magyarországi vonalas szolgáltatását a HTCC-nek (Hungarian Telephone and Cable Corp.) A svéd társaság mintegy 40 millió svéd korona (mintegy 1 milliárd forint) bevételhez jut az eladás révén.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A HTCC hétfőn közölte, hogy a Tele2 Magyarország Kft., mely korábban a konkurenciának odamondogatós reklámjairól vált híressé - vállalati értéken kalkulált vételára négymillió euró, de ez a tranzakció lezárásakor módosulhat a Tele2 Magyarország nettó hitelállományától és működő tőke nagyságától függően. Az ügyletet a magyar versenyhatóság jóváhagyása után véglegesítik - közölték.

Jobb piacokat keresnek

A Tele2 átalakítási tervének megfelelően távozik Magyarországról és tevékenysége középpontjába azokat a piacokat állítja, amelyeken pozíciói erősebbek és kedvezőbb a jövedelmezősége - közölte a Tele2 AB.

A svéd távközlési cég közlése szerint 2007 május végén a Tele2 Magyarország mintegy 490 ezer vonalas telefonfelhasználót szolgált ki. 2006-ban a Tele2 Magyarország árbevétele 374 millió svéd koronának (mintegy 10 milliárd forint), EBITDA vesztesége pedig 31 millió koronának (837 millió forint) megfelelő összegű volt.

A HTCC jól jár

A HTCC az akvizícióval és a HTCC magyarországi érdekeltségeinek átalakításával kapcsolatban a versenyhivatali jóváhagyásig nem kíván további információt adni - mondta Imre Loránd Balázs, a HTCC kommunikációs irodájának munkatársa.

#page#

 Martin Lea, a HTCC elnök-vezérigazgatója közölte: az ügylettel ".... tovább erősítjük pozíciónkat a magyarországi vezetékes telekommunikációs piacon. Relatíve kicsi második legnagyobb szolgáltató vagyunk, így ügyfélbázisunk növelése elengedhetetlen ahhoz, hogy tovább tudjuk fejleszteni szolgáltatásportfoliónkat..."

A piacot nem lepte meg a tranzakció, amellyel az eddig is legjelentősebb alternatív szolgáltató tovább erősítheti a versenyt a vezetékes telefonszolgáltatási piacon - vélekednek a szakértők.

A Tele2 szerepe

A Tele2-nek nagy szerepe volt a verseny kialakulásában, és jelentős súlya van a közvetítőválasztásban - mondta a hírre reagálva Márton György, a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) szóvivője.

A Tele2 az idei év első negyedévében Közép-és Dél Európában és Magyarországon is gyengébb eredményt ért el. A csoport adózott eredménye 37 millió svéd korona volt az első negyedben (hozzávetőleg 1 milliárd forint) az egy évvel korábbi 263 milliót (7 milliárd forintot) követően.

Az árbevétel 49 százalékkal 12,84 milliárd koronára nőtt 12,24 milliárdról, az üzemi eredmény 380 millióra emelkedett 254 millióról. Elemzők 12,73 milliárd korona bevételt és 534 millió korona üzemi eredményt vártak.

A társaságnak elsősorban a közép-európai és a dél-európai érdekeltségei szerepeltek a vártnál rosszabban. Közép-Európában - ahová Magyarországon kívül Ausztria, Németország és Lengyelország - tartozik a Tele2 veszteséges lett: az üzemi veszteség 18 millió korona volt, egy évvel korábban még 99 millió korona volt a nyereség.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo