Az ajánlati szakaszba jutott cégeknek - köztük egyedüli magyar tulajdonú továbbjutóként a Synergon Informatika Nyrt-nek - január közepéig van ideje a részletes ajánlat kidolgozására. A beruházás költsége a pályázati kiírás előzetes becslése szerint 50-70 milliárd forint közé esik, a projekt lezárása 2008-ra várható. A rendszer kiépítése után a 3,5 tonna feletti megengedett össztömegű járművek a megtett úttal arányosan fizethetnek majd úthasználati díjat az autópályákon, autóutakon és az országos főutak egyes elemein. Előzetes becslések szerint a korszerűsítés 400-500 ezer jármű díjfizetését teszi majd ésszerűbbé.
Vesztesek és döntősök
A KKK értékelő bizottságának döntése szerint az Albacomp és az Első Magyar Útdíj Rendszer Konzorcium (az Euroinvest-Arcadom-Efkon konzorciuma) nem tudta teljesíteni a műszaki követelményeket, ezért őket a tender második szakaszából kizárták. Ugyancsak kiesett a versenyből a MVM Zrt. és a MVMI Zrt. párosa, valamint a Marubeni-AR Hungária-Telvent-EGIS Preojects konzorcium, akiket formai és tartalmi kifogásokra hivatkozva utasított el az ajánlatkérő.
A KKK tender első fordulóján sikeresen túljutott konzorciumok: a Synergon Informatika Nyrt. és a Sanef SA. konzorciuma; a Magyar Telekom Nyrt. és a T-Systems Enterprise Services GmbH konzorciuma; az Autostrade per l'Italia S.p.A., a Siemens Aktiengesellschaft Österreich az Intertoll-Europe Zrt. konzorciuma; valamint a Kapsch TrafficCom AG., a Kapsch Telematic Services GmbH, a Kapsch Telematic Services Telematikai Szolgáltató Kft, és a Via Verde Portugal - Gestao de Sistemas Electrónicos de Cobranca S.A. konzorciuma.
Új stratégia
A vállalat felsővezetői három nappal korábban, a cég negyedéves pénzügyi eredményeit ismertető sajtótájékoztatóján utaltak arra, hogy a Synergonnál az év első felében számos hatékonyságnövelő intézkedést foganatosítottak, így mostanra minden olyan akadály elhárult a Synergon útjából, amely gátolhatná az új vezetés által megfogalmazott új üzleti stratégia megvalósításást. Erre a korábbi bejelentésre utalva.
Az új stratégia szerint a Synergon a jövőben az olyan nagy volumenű üzleti lehetőségek felkutatását és kiaknázását helyezi fókuszba, amelyek magas szolgáltatástartalmat igényelnek hosszútávú partneri együttműködések mellett.
Az elektronikus útdíjfizetési tender következő állomása a műszaki tartalmak részletes bemutatása lesz 2008 januárjában. Ezt követően az ajánlatkérő KKK tárgyalásos eljárás során kívánja pontosítani a szerződés feltételeit. Ennek során derülhet ki, hogy melyik jelölt ajánlata felel meg leginkább a pályázatban megfogalmazott igényeknek. Ha az első fordulóban kiváló eredményt elért Synergon a második fordulóból is győztesként kerül ki, akkor ez a cég életében a legnagyobb méretű projekt elnyerését jelenti majd.
(A Synergon korábban megvált veszteséges horvátországi leányvállalatából, eladva az üzletágat.)