A Business Week magazin és az Interbrand tanácsadócég az idén hatodik alkalommal állította össze a világ legértékesebb márkáinak listáját. A tavalyi évhez képest nem változott a hat legértékesebb márka rangsora, a lista élén idén is a Coca-Cola áll, amelynek értékét az Interbrand szakértői mintegy 67 milliárd dollárra becsülték. A világ vezető üditőitalát a Microsoft és az IBM követi a dobogón. Mögöttük - ahogy az elmúlt években is - a GE, az Intel és a Nokia állnak.
Az Interbrand szakértői a márkák értékelése során számos különböző szempontot vesznek figyelembe. A listára felkerülni sem egyszerű: csak azoknak a márkáknak lehet esélyük, amelyek árbevételük legalább egyharmadát a nemzetközi piacokon realizálják. Fontos, hogy széles körben ismertek legyenek, illetve hogy - a márkaérték pontos felméréséhez - nyilvánosságra hozzák pénzügyi és marketing adataikat.
A Business Week az Interbrand a nyolcvanas években kidolgozott, és azóta folyamatosan frissített, pontosított metodikáját alkalmazza, mert az a tőkepiaci elemzők módszereihez nagyon hasonló, objektív kritériumok alapján értékeli a márkákat. Az elemzők kiszámítják a márka várható eredményességének mai reálértékét, s ez a szám kerül végül a listába.A lista a BusinessWeek magazin augusztus 1-i számában jelenik meg.