Az Európai Unió a 2004-2006-os költségvetési időszakban több millió euró vissza nem térítendő támogatást ítélt meg a MÁV ZRt-nek. Az összegből a MÁV öt vasútvonal felújítási munkálatait hajtja végre, köztük Cegléd állomás teljes átalakítását is. Az átalakítás során Cegléd állomás vágányhálózata teljesen megváltozik. Átépítésre kerülnek a vágányok és a kitérők, az átmenő fővágányokon a jelenleg megengedett 20, illetve 40 km/h sebesség 140 km/h-ra, illetve szegedi irányban 80/100 km/h-ra, a megengedett tengelyterhelés pedig 225 kN-ra növekszik. A jelenlegi állapot helyett 12 vágány lesz, amelyből az első hat lesz vonatfogadó. Az utasok védelme érdekében épül egy új peronaluljáró, továbbá a jelenlegi helyett magasperonok kerülnek kialakításra. Szintén a projekt keretén belül újítja fel a vasúttársaság a jelenlegi gyalogos felüljárót. A kivitelezési munkálatokat közbeszerzési eljárás keretében a Cegléd Station Konzorcium nyerte el. A szerződés összege csaknem 34 millió euró. A Budapest-Cegléd-Szolnok vonal Magyarország egyik legforgalmasabb vasútvonala és egyben része a IV. számú páneurópai közlekedési folyosónak is.
Ceglédi korszerűsítés
Teljesen átalakul a vágányhálózat, a biztonságos utasforgalom elősegítése érdekében pedig aluljáró és magasperon épül Cegléden.
Véleményvezér
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?
Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala
A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.