CD-ROM-on a XX. század első 33 éve

A Körzőgyár a művészi megnyilatkozás fő szempontját nem elsősorban esztétikai, hanem közösségi, társadalmi problémák megjelenítésében keresi.

A szlovéniai születésű Milorad Krstic kiállítása nyílik meg március elején Molnár utcai Körzőgyárban. Az alkotóról a kiállítóhelyet tulajdonló  Octogonart azt írja prospektusában, hogy 1982-től képzőművészként dolgozik és folyamatosan kiállít Európa különböző országaiban. A Budapesten élő és dolgozó Milorad Krstic számos színházi és multimédiás projektben is részt vesz. A "Das Anatomische Theater" című multimediális projektet először Ljubljanában mutatta be 2006-ban, a Körzőgyárban hamarosan látható kiállítás ennek továbbfejlesztett változata, mely kiegészül Krstic számos más, köztük korábbi műveivel, digitális printekkel, egyedi grafikákkal és festményekkel is.

A "Das Anatomische Theater" egy komplex művészeti látomás a XX. századról, mely egy interaktív művészeti CD-ROM továbbfejlesztett, "megelevenedett" változata. Maga a CD számos díjat nyert, az Annecy Nemzetközi Filmfesztivál legjobb multimédia projektért járó első díját és a Frankfurti Nemzetközi Könyvvásár méltatását. "A XX. század első 33 éve egy CD-ROM-ba sűrítve, művészet és eszmetörténeti lenyomatgyűjtemény, utalásos játékok, mai grafikusok és animátorok kisenciklopédiája arról a korról, amikor a kiáltványok és izmusok majdnem annyira izgalomba tartották az embereket, mint a b...." (Magyari Péter). Krstic más animációs filmjeivel is nagyon magas elismeréseket szerzett, köztük a 45. Nemzetközi Berlini Filmfesztivál Ezüst Medve díját (My Baby Left Me). Ez a film szerepelt az 1998. évi Filmszemle programjában és többek között a Magyar Televízió "Százéves a film" című sorozatában Szabó István filmrendező válogatásában.

A kiállítás hatalmas, látványos és hangzó összművészeti akcióként, képekkel, zenével három szinten keresztül végigkíséri a XX. század történetét a művészek szemszögéből, s felidézi a művészek mellett a korszak más meghatározó alakjait is. Az alakok mellett dokumentumok, utalások és hangulatfestő fiktív elemek keverednek. A rajzok stílusa és témái a múlt század első felére emlékeztetnek, de az abszurd megjelenítés, a leegyszerűsített, szögletes figurák Milorad Krstic jellegzetességei. A kiállítás - Szöllősi Géza tárlata után - folytatja a Körzőgyár újonnan vállalt programját, mely kiállításaiban a művészi megnyilatkozás fő szempontját nem elsősorban esztétikai, hanem közösségi, társadalmi problémák megjelenítésében keresi, problémás, esetenként meghökkentő,  "karcos" művészetet bemutatva.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo