CD-ROM-on a XX. század első 33 éve

A Körzőgyár a művészi megnyilatkozás fő szempontját nem elsősorban esztétikai, hanem közösségi, társadalmi problémák megjelenítésében keresi.

A szlovéniai születésű Milorad Krstic kiállítása nyílik meg március elején Molnár utcai Körzőgyárban. Az alkotóról a kiállítóhelyet tulajdonló  Octogonart azt írja prospektusában, hogy 1982-től képzőművészként dolgozik és folyamatosan kiállít Európa különböző országaiban. A Budapesten élő és dolgozó Milorad Krstic számos színházi és multimédiás projektben is részt vesz. A "Das Anatomische Theater" című multimediális projektet először Ljubljanában mutatta be 2006-ban, a Körzőgyárban hamarosan látható kiállítás ennek továbbfejlesztett változata, mely kiegészül Krstic számos más, köztük korábbi műveivel, digitális printekkel, egyedi grafikákkal és festményekkel is.

A "Das Anatomische Theater" egy komplex művészeti látomás a XX. századról, mely egy interaktív művészeti CD-ROM továbbfejlesztett, "megelevenedett" változata. Maga a CD számos díjat nyert, az Annecy Nemzetközi Filmfesztivál legjobb multimédia projektért járó első díját és a Frankfurti Nemzetközi Könyvvásár méltatását. "A XX. század első 33 éve egy CD-ROM-ba sűrítve, művészet és eszmetörténeti lenyomatgyűjtemény, utalásos játékok, mai grafikusok és animátorok kisenciklopédiája arról a korról, amikor a kiáltványok és izmusok majdnem annyira izgalomba tartották az embereket, mint a b...." (Magyari Péter). Krstic más animációs filmjeivel is nagyon magas elismeréseket szerzett, köztük a 45. Nemzetközi Berlini Filmfesztivál Ezüst Medve díját (My Baby Left Me). Ez a film szerepelt az 1998. évi Filmszemle programjában és többek között a Magyar Televízió "Százéves a film" című sorozatában Szabó István filmrendező válogatásában.

A kiállítás hatalmas, látványos és hangzó összművészeti akcióként, képekkel, zenével három szinten keresztül végigkíséri a XX. század történetét a művészek szemszögéből, s felidézi a művészek mellett a korszak más meghatározó alakjait is. Az alakok mellett dokumentumok, utalások és hangulatfestő fiktív elemek keverednek. A rajzok stílusa és témái a múlt század első felére emlékeztetnek, de az abszurd megjelenítés, a leegyszerűsített, szögletes figurák Milorad Krstic jellegzetességei. A kiállítás - Szöllősi Géza tárlata után - folytatja a Körzőgyár újonnan vállalt programját, mely kiállításaiban a művészi megnyilatkozás fő szempontját nem elsősorban esztétikai, hanem közösségi, társadalmi problémák megjelenítésében keresi, problémás, esetenként meghökkentő,  "karcos" művészetet bemutatva.

Véleményvezér

Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe

Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe 

Titok, hogy Trump bejelentésének megfelelően indultak-e amerikai atomtengeralattjárók az orosz partok felé.
Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott 

A litvánoknál nulla tolerancia van, ha korrupcióról van szó.
Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.
Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe

Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe 

Szolnok közbiztonsága elesett.
Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo