CD-ROM-on a XX. század első 33 éve

A Körzőgyár a művészi megnyilatkozás fő szempontját nem elsősorban esztétikai, hanem közösségi, társadalmi problémák megjelenítésében keresi.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szlovéniai születésű Milorad Krstic kiállítása nyílik meg március elején Molnár utcai Körzőgyárban. Az alkotóról a kiállítóhelyet tulajdonló  Octogonart azt írja prospektusában, hogy 1982-től képzőművészként dolgozik és folyamatosan kiállít Európa különböző országaiban. A Budapesten élő és dolgozó Milorad Krstic számos színházi és multimédiás projektben is részt vesz. A "Das Anatomische Theater" című multimediális projektet először Ljubljanában mutatta be 2006-ban, a Körzőgyárban hamarosan látható kiállítás ennek továbbfejlesztett változata, mely kiegészül Krstic számos más, köztük korábbi műveivel, digitális printekkel, egyedi grafikákkal és festményekkel is.

A "Das Anatomische Theater" egy komplex művészeti látomás a XX. századról, mely egy interaktív művészeti CD-ROM továbbfejlesztett, "megelevenedett" változata. Maga a CD számos díjat nyert, az Annecy Nemzetközi Filmfesztivál legjobb multimédia projektért járó első díját és a Frankfurti Nemzetközi Könyvvásár méltatását. "A XX. század első 33 éve egy CD-ROM-ba sűrítve, művészet és eszmetörténeti lenyomatgyűjtemény, utalásos játékok, mai grafikusok és animátorok kisenciklopédiája arról a korról, amikor a kiáltványok és izmusok majdnem annyira izgalomba tartották az embereket, mint a b...." (Magyari Péter). Krstic más animációs filmjeivel is nagyon magas elismeréseket szerzett, köztük a 45. Nemzetközi Berlini Filmfesztivál Ezüst Medve díját (My Baby Left Me). Ez a film szerepelt az 1998. évi Filmszemle programjában és többek között a Magyar Televízió "Százéves a film" című sorozatában Szabó István filmrendező válogatásában.

A kiállítás hatalmas, látványos és hangzó összművészeti akcióként, képekkel, zenével három szinten keresztül végigkíséri a XX. század történetét a művészek szemszögéből, s felidézi a művészek mellett a korszak más meghatározó alakjait is. Az alakok mellett dokumentumok, utalások és hangulatfestő fiktív elemek keverednek. A rajzok stílusa és témái a múlt század első felére emlékeztetnek, de az abszurd megjelenítés, a leegyszerűsített, szögletes figurák Milorad Krstic jellegzetességei. A kiállítás - Szöllősi Géza tárlata után - folytatja a Körzőgyár újonnan vállalt programját, mely kiállításaiban a művészi megnyilatkozás fő szempontját nem elsősorban esztétikai, hanem közösségi, társadalmi problémák megjelenítésében keresi, problémás, esetenként meghökkentő,  "karcos" művészetet bemutatva.

Véleményvezér

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.
Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo