Az e-mail lenyomta a postát

A Magyar Posta Zrt. az uniós piacnyitásig, 2013-ig terjedő stratégiájában nem szerepel a társaság privatizációja, ám a legfontosabb, hogy a céget felkészítsék a piaci versenyben való helytállásra - mondta Szabó Pál, a cég vezérigazgatója.

A 133. Postai Világnap alkalmából megtartott nemzetközi eseményen Guozung Huang, az Egyetemes Postaegyesület (UPU) vezérigazgató-helyettese felhívta a figyelmet az úgynevezett egyetemes postai szolgáltatások jelentőségére, mivel minden ember alkotmányos joga, hogy eljusson hozzá a postai szolgáltatás. Ennek biztosítása a nyílt piaci versenyben is az állam felelőssége marad.

Az e-mail lenyomja a postát

Bernard Damiens, a PostEurop igazgatótanácsának elnöke kiemelte, hogy a hagyományos postai szolgáltatásoknak meg kell küzdeniük az e-mailek terjedésével, az ügyfelek részéről jelentkező kiváló minőségű szolgáltatási igénnyel. Mivel a hagyományos leveleket, csomagokat szállítani kell, ez befolyásolja az üvegházhatású gázok kibocsátását, amit az EU a következő 5 évben 10 százalékkal szeretne csökkenteni.

Guozung Huang elmondta, hogy a jó minőségű, megfizethető postai munka gyakran kimutathatatlan, statisztikákban nem szereplő hasznot hajt. Ha például a leveleket, csomagokat, átutalásokat csak a nagyvárosokba kézbesítenék, akkor több millió ember, több százezer vállalkozás kerülne lehetetlen helyzetbe, csökkentve ezzel országa gazdasági versenyképességét.

A Posta tette naggyá

A posta nélkül még az olyan, több millió embert kiszolgáló elektronikus boltok, mint az Amazon vagy az eBay sem érhettek volna el olyan kimagasló gazdasági fejlődést, mint napjainkban. A Magyar Posta az idén kiérdemelte az UPU "minőségi vezetésért" minősítés legmagasabb "A" kategóriáját, amit a 190 tagország közül eddig csak néhány kapott meg.

Szabó Pál üdvözölte az Európai Bizottság idei döntését, hogy a korábban kitűzött 2009-es határidőről a 2004 előtt csatlakozott tagállamoknál 2011-re, míg a 2004 után integrálódott országok esetében 2013-ra változtatta a postai szolgáltatások liberalizációjának határidejét.

A menedzsment célja az, hogy 2012. január 1-re - vagyis egy évvel a hivatalos piacnyitás előtt - a társaság már alkalmas legyen arra, hogy felvegye a versenyt az országban postai szolgáltatást indítani szándékozó erős versenytársakkal.

Az államnak ekkor kell majd döntenie, hogy megtartja-e tulajdonát a postában és így osztalékágon évente jelentős bevételhez jut, vagy kedvező feltételekkel értékesíti.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo