Az e-mail lenyomta a postát

A Magyar Posta Zrt. az uniós piacnyitásig, 2013-ig terjedő stratégiájában nem szerepel a társaság privatizációja, ám a legfontosabb, hogy a céget felkészítsék a piaci versenyben való helytállásra - mondta Szabó Pál, a cég vezérigazgatója.

A 133. Postai Világnap alkalmából megtartott nemzetközi eseményen Guozung Huang, az Egyetemes Postaegyesület (UPU) vezérigazgató-helyettese felhívta a figyelmet az úgynevezett egyetemes postai szolgáltatások jelentőségére, mivel minden ember alkotmányos joga, hogy eljusson hozzá a postai szolgáltatás. Ennek biztosítása a nyílt piaci versenyben is az állam felelőssége marad.

Az e-mail lenyomja a postát

Bernard Damiens, a PostEurop igazgatótanácsának elnöke kiemelte, hogy a hagyományos postai szolgáltatásoknak meg kell küzdeniük az e-mailek terjedésével, az ügyfelek részéről jelentkező kiváló minőségű szolgáltatási igénnyel. Mivel a hagyományos leveleket, csomagokat szállítani kell, ez befolyásolja az üvegházhatású gázok kibocsátását, amit az EU a következő 5 évben 10 százalékkal szeretne csökkenteni.

Guozung Huang elmondta, hogy a jó minőségű, megfizethető postai munka gyakran kimutathatatlan, statisztikákban nem szereplő hasznot hajt. Ha például a leveleket, csomagokat, átutalásokat csak a nagyvárosokba kézbesítenék, akkor több millió ember, több százezer vállalkozás kerülne lehetetlen helyzetbe, csökkentve ezzel országa gazdasági versenyképességét.

A Posta tette naggyá

A posta nélkül még az olyan, több millió embert kiszolgáló elektronikus boltok, mint az Amazon vagy az eBay sem érhettek volna el olyan kimagasló gazdasági fejlődést, mint napjainkban. A Magyar Posta az idén kiérdemelte az UPU "minőségi vezetésért" minősítés legmagasabb "A" kategóriáját, amit a 190 tagország közül eddig csak néhány kapott meg.

Szabó Pál üdvözölte az Európai Bizottság idei döntését, hogy a korábban kitűzött 2009-es határidőről a 2004 előtt csatlakozott tagállamoknál 2011-re, míg a 2004 után integrálódott országok esetében 2013-ra változtatta a postai szolgáltatások liberalizációjának határidejét.

A menedzsment célja az, hogy 2012. január 1-re - vagyis egy évvel a hivatalos piacnyitás előtt - a társaság már alkalmas legyen arra, hogy felvegye a versenyt az országban postai szolgáltatást indítani szándékozó erős versenytársakkal.

Az államnak ekkor kell majd döntenie, hogy megtartja-e tulajdonát a postában és így osztalékágon évente jelentős bevételhez jut, vagy kedvező feltételekkel értékesíti.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo