A Konica Minolta megveszi a Danka Office-t

A Konica Minolta Holdings, Inc. amerikai egyesült államokbeli leányvállalatán - Konica Minolta Business Solutions U. S. A., Inc. (KMBUS) - keresztül megveszi a londoni központú Danka Business Systems PLC (Danka) saját tulajdonában lévő államokbeli leányvállalatát, a Danka Office Imaging Company-t (DOIC).

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A DOIC az Államok egyik leggyorsabban fejlődő, legnagyobb független irodatechnológiai, irodai berendezéseket, szoftvereket, a termékekhez kapcsolódó szolgáltatásokat és kellékanyagokat szolgáltató cége. Jelentős és szilárd disztribúciós hálózatának köszönhetően közel 45 000 potenciális vállalkozó ügyfelet szolgál ki az ország teljes területén. A vállalat megközelítőleg 450 millió dolláros éves bevételt könyvelhetett el a 2007-es pénzügyi évben (2006. április 1. - 2007. március 31.).

A Konica Minolta főként multifunkciós berendezések és nyomtatók gyártásával, fejlesztésével és forgalmazásával foglalkozik. Az iroda - és nyomdatechnikai piacon meghatározó szerepet betöltő vállalat már a Konica és Minolta 2003-as fúzióját követően, látva a piac elmozdulását a színes irodai és felső kategóriás berendezések irányába, folyamatosan fejleszti és erősíti üzleti infrastruktúráját, melyhez hozzátartozik a kutatók számának növelése, az egyedülálló Simitri polimerizált tonerre összpontosító vegyi technológia folyamatos innovációja, a termelési és disztribúciós struktúra megerősítése és így tovább.

2008. április 4-én a Konica Minolta Holdings, Inc. üzleti együttműködésre lépett a holland venloi székhelyű OCÉ-val, ezáltal biztosítva számos csúcstechnológiát a felsőkategóriás berendezések területén, valamint az erős direkt disztribúciós és szolgáltatási hálózatot az iroda- és nyomdatechnikai piacon egyaránt.

Mind a DOIC megvásárlásával, mind a fenti üzleti megállapodással, melyek szerves részei az üzletbővítési befektetési stratégiának, a vállalatcsoport alapvető célja az irodai berendezéseket érintő üzletük valamint a piaci jelenlétük jelentős mértékű növelése az amerikai piacon.

A felvásárlással a Konica Minolta elsőrendű célja az irodai színes berendezéseinek piaci részesedének további növelése. A piaci versenyképességünket tovább erősíti a DOIC értékesítési és támogatási rendszere. A KMBUS és a DOIC erőforrásainak hatékony integrációjával elősegítjük észak-amerikai növekedési stratégiánkat független díler és kirendeltség hálózatunk révén.

A stratégiai beszerzés előnyeit kihasználva, a Konica Minolta erősíteni fogja üzleti infrastruktúráját, és 2008 közepétől a multifunkciós berendezéseit és nyomtatóit a DOIC hálózatán keresztül fogja szolgáltatni.

A megállapodás értelmében, a DOIC teljes beszerzési ára megközelítőleg 240 millió amerikai dollár. A vétel az USA és Nagy-Britannia szokásos szabályainak és határidős feltételeinek megfelelően, mely magában foglalja a tranzakció Danka részvényesek általi jóváhagyását is, 2008. június környékén valósul meg. A tranzakció végrehajtásával a DOIC teljes egészében a KMBUS leányvállalata lesz, és továbbra is jelenlegi telephelyén, St. Petersburgban, Floridában folytatja működését.

A Konica Minolta "genre-top" stratégiát folytat (olyan stratégia, amely az erőforrásokat a legígéretesebb üzleti területek és piacok felé irányítja, ezzel biztosítva a globális vezető pozíciót e területeken) ezeken a növekvő irodai és professzionális nyomtatási piacokon, különösen a színes nyomtatási rendszerek területén. A Konica Minolta ezáltal kívánja elérni a "csoportalapú" növekedést, és maximalizálni a vállalat értékét.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo