Újabb jel, hogy kezd magára találni az építőipar

Az építőanyag-piacon minden termékcsoportban nőtt az értékesítés volumene májusban, az árak azonban csökkentek, ami kedvező jel az otthonfelújítási program júniusi indulása előtt és a lakásépítési szegmens lassú, de biztos felpörgésére utal - közölte Juhász Attila, az Újház Zrt. és az ÉVOSZ Építőanyag-kereskedelmi tagozatának elnöke. 

A magyar tulajdonú építőanyag-kereskedelmi hálózat saját adatai alapján arról számolt be, hogy a múlt hónapban az összes eladott építőanyag mennyisége 15,7 százalékkal nőtt, az áprilisi 25 százalékos bővülés után.

Minden termékcsoportban nőtt az építőanyag-értékesítés volumene
Minden termékcsoportban nőtt az építőanyag-értékesítés volumene
Fotó: Depositphotos

Az értékesítés árbevétele ennél kisebb ütemben, 11,5 százalékkal emelkedett májusban, mivel az építőanyag árak egy év alatt 3,6 százalékkal csökkentek.

A szigetelőanyagok ára összességében 4 százalékkal csökkent. Az üveg- és kőzetgyapot termékek ára 1,7 százalékkal, a homlokzati szigetelést adó EPS szigetelő haboké 6 százalékkal került lejjebb.

Az építőanyag-értékesítés volumene éves alapon februárban, 15 hónap után emelkedett először, és a növekedés azóta is tart.

Juhász Attila szerint az alacsony bázishoz képest mért májusi emelkedést felértékeli, hogy a forgalom kétharmadát adó lakossági értékesítésben kivárás tapasztalható a hamarosan induló kormányzati energiahatékonysági támogatások előtt.

Kedvező jelként értékelte, hogy 60 százalékkal nőtt a falazóelemek, és 20 százalékkal a beton falazóelemek értékesítési volumene, ami arra utal, hogy sok új épület falait kezdték meg, vagy kezdik meg felhúzni a közeljövőben.

Az Újház Zrt. saját építőanyag-értékesítési adatai mellett az építőipar javuló kilátásait jelzi a szerződésállomány növekedése is.

(MTI) 

Véleményvezér

Suttyomban emelgeti az árait a Meki

Suttyomban emelgeti az árait a Meki 

Csendben kúsznak felfelé az árak.
Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon  

Két ábra mutatja, hogy az európai országokban hogyan változott a zöldségek és gyümölcsök ára 2014 és 2023 között.
Szenzáció a magyar költségvetésben

Szenzáció a magyar költségvetésben 

Meglepő számok a nyugdíj költségvetési sorain.
Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba

Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba 

A kormánytagok luxusutazásai lassan mindennaposak.
Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban

Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban 

Az életszínvonal egyik legfontosabb mutatójában mindenki alá értünk Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo