A technológiai fejlődés komoly hatással van a kkv-k működésére, egyre több az okos vállalkozás, vagyis amelyek digitalizálják az üzleti folyamataikat, beleértve az adminisztrációt, a kommunikációt, az ügyfélkiszolgálást, a rendelések kezelését, a pénzügyek intézését. Ez utóbbi terén hozott egy újabb mérföldkövet, hogy már olyan digitális pénzügyi asszisztens is a rendelkezésükre áll – Kate „személyében”, akivel nem csak írásban, hanem már élőhanggal is kommunikálhatnak a K&H mobilbank alkalmazásban.
„Az elmúlt évek folyamatos fejlesztéseinek és piaci innovációinak is köszönhető, hogy a hazai vállalkozások egyre érettebbé válnak. Jól mutatja ezt, hogy ma már a banki forgalom – azaz a kimenő utalások – gyakorlatilag 99 százalékát elektronikus úton hajtják végre a kkv ügyfeleink. Ha pedig a teljes kkv szektort nézzük, a K&H bizalmi index kutatás alapján az látható, hogy tízből hét kkv már igénybe vesz valamilyen mobilbanki szolgáltatást” – tájékoztatott Oraveczné Németh Ildikó, a K&H Lakossági és kkv szegmens marketing vezetője.
A vállalkozások közel harmada (30 százalék) egyelőre nem veszi igénybe a mobilbankot – ez főként az agrár cégekre jellemző (38 százalék). A szolgáltató cégek viszont élen járnak a technológia használatában, ugyanis közülük négyből csupán egy (24 százalék) nem veszi igénybe.
A felmérés eredményei alapján az is látható, hogy a legtöbben átutalásra (56 százalék), illetve a számlainformációk, egyenleg lekérdezésére (55 százalék) használják. Előbbit inkább heti rendszerességgel, míg az utóbbit akár napi szinten is. A céges mobiltelefon POS terminálként való igénybevétele és a digitális pénzügyi asszisztens egyelőre nem ennyire elterjedt, a vállalkozások közel ötödére (21-21 százalék) jellemző. Ott azonban, ahol ezt az ún. softPOS fizetési megoldást alkalmazzák, a cégek háromnegyede legalább hetente teszi ezt. A digitális pénzügyi asszisztens esetében szintén hasonló látható: a cégek alacsony aránya ellenére, aki használja, azoknál háromból kettő cég heti szinten.