Érnek a hazai vállalkozások

A vállalkozások életét, működését nagyban meghatározza, hogy mennyire digitalizálják folyamataikat. A pénzügyek ezen a téren az élen jár, hiszen az online végezhető tranzakciók mellett már digitális pénzügyi asszisztens is a vállalkozások rendelkezésére áll. A K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi eredményei alapján a mobilbanki funkciók közül a legtöbben az átutalást és egyenleg-lekérdezést használják – ez utóbbit akár napi szinten is.

Ront vagy javít Magyarország megítélésén a soros EU-elnökség?
Milyen újabb öt év elé néz Karácsony Gergely?
Mi lesz a liberalizmussal Magyarországon?
Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Horn Gáborral!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Republikon Alapítvány kuratóriumának elnökétől!

2024. július 24. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A technológiai fejlődés komoly hatással van a kkv-k működésére, egyre több az okos vállalkozás, vagyis amelyek digitalizálják az üzleti folyamataikat, beleértve az adminisztrációt, a kommunikációt, az ügyfélkiszolgálást, a rendelések kezelését, a pénzügyek intézését. Ez utóbbi terén hozott egy újabb mérföldkövet, hogy már olyan digitális pénzügyi asszisztens is a rendelkezésükre áll – Kate „személyében”, akivel nem csak írásban, hanem már élőhanggal is kommunikálhatnak a K&H mobilbank alkalmazásban.

„Az elmúlt évek folyamatos fejlesztéseinek és piaci innovációinak is köszönhető, hogy a hazai vállalkozások egyre érettebbé válnak. Jól mutatja ezt, hogy ma már a banki forgalom – azaz a kimenő utalások – gyakorlatilag 99 százalékát elektronikus úton hajtják végre a kkv ügyfeleink. Ha pedig a teljes kkv szektort nézzük, a K&H bizalmi index kutatás alapján az látható, hogy tízből hét kkv már igénybe vesz valamilyen mobilbanki szolgáltatást” – tájékoztatott Oraveczné Németh Ildikó, a K&H Lakossági és kkv szegmens marketing vezetője.

A vállalkozások közel harmada (30 százalék) egyelőre nem veszi igénybe a mobilbankot – ez főként az agrár cégekre jellemző (38 százalék). A szolgáltató cégek viszont élen járnak a technológia használatában, ugyanis közülük négyből csupán egy (24 százalék) nem veszi igénybe.

A felmérés eredményei alapján az is látható, hogy a legtöbben átutalásra (56 százalék), illetve a számlainformációk, egyenleg lekérdezésére (55 százalék) használják. Előbbit inkább heti rendszerességgel, míg az utóbbit akár napi szinten is. A céges mobiltelefon POS terminálként való igénybevétele és a digitális pénzügyi asszisztens egyelőre nem ennyire elterjedt, a vállalkozások közel ötödére (21-21 százalék) jellemző. Ott azonban, ahol ezt az ún. softPOS fizetési megoldást alkalmazzák, a cégek háromnegyede legalább hetente teszi ezt. A digitális pénzügyi asszisztens esetében szintén hasonló látható: a cégek alacsony aránya ellenére, aki használja, azoknál háromból kettő cég heti szinten.

Véleményvezér

Elismeréseket kap Joe Biden amerikai elnök

Elismeréseket kap Joe Biden amerikai elnök 

Joe Biden lemondott a következő négy évről, de megnyerte a következő hat hónapot!
Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz

Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz 

Már gyurcsányozni sem érdemes.
Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár

Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár 

Világváros lesz Kolozsvárból.
A Facebookon Orbán Viktoron mulatnak

A Facebookon Orbán Viktoron mulatnak 

Nem is volt, de azért megszüntetnék.
Példátlan helyzet, közadakozást kezdeményezett a Bethesda Gyermekkórház, hogy egy műtőjét működtetni tudja

Példátlan helyzet, közadakozást kezdeményezett a Bethesda Gyermekkórház, hogy egy műtőjét működtetni tudja 

Miközben az elit gátlástalanul urizál, már az alapszolgáltatások sem működnek.
Lázár Jánosnak nem megy a Fanta-matek

Lázár Jánosnak nem megy a Fanta-matek 

A Fanta-botrány és a műbalhé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo