A Hindenburg léghajó nem a hidrogén miatt robbant fel, ez a felismerés forradalmasíthatja a repülést

A repülőgépipar az elmúlt évtizedekben méltánytalanul elhanyagolta a hidrogént, mint lehetséges üzemanyagot. Ennek előzménye a Hindenburg léghajó tragédiája, amikor 1937. május 6-án leszállás közben kigyulladt Lakehurstben, New Jersey államban. A hirtelen katasztrofális tüzet a hidrogén begyulladása okozta a közhiedelem szerint. A legújabb kutatások azonban azt valószínűsítik, hogy a tragédia oka más volt.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Hindenburg pamutszövet burkolatát korábban cellulóz-acetáttal és alumíniumporral kezelték, ami megteremthette a feltételeket a léghajó megsemmisüléséhez. Mindazonáltal a hidrogén úgy vonult be a repülés történelemkönyveibe, hogy az könnyen robban, és rendkívül veszélyes. A hidrogén valóban ég, de a repüléshez használt egyéb üzemanyagok is, ha nem égnének, nem lennének tüzelőanyagok.

A zeppelinek virágkorának legnagyobb tragédiája volt
A zeppelinek virágkorának legnagyobb tragédiája volt
Fotó: Pixabay

Most forradalmi kísérlet kezdődött a hidrogén rehabilitációjának érdekében. A Universal Hydrogen cég a közelmúltban elkészült az első, 15 perces, hidrogénüzemű prototípus repülőgéppel Moses Lake-ben (Wash állam). Az európai és az Egyesült Államokbeli szabályok egyre szigorúbb környezetvédelmi elvárásokat fogalmaznak meg a légkörbe juttatott szén mennyiségéről. A hidrogén égés mellékterméke inkább víz, mint szén, ami jelentősen csökkentheti a légi közlekedésből származó szennyező kibocsátást.

Arnaud Namer, a Universal Hydrogen ügyvezető igazgatója az S&P Global Commodity Insights által szervezett "Platts Future Energy" podcastjában felvázolta a repülés jövőjéről szóló vízióját.

Nagyon kicsi repülőgépeknél, például egy négyülésesnél, többé-kevésbé a 100 mérföldes hatótávolságú repülő taxiknál ​​az akkumulátoros elektromos megoldás lesz a nyerő. Innentől kezdve viszont egy nagyjából 2000 tengeri mérföldes, 100-200 utas befogadására alkalmas repülőgépnél a hidrogén lesz a favorit főleg azért, mert megmaradhatnak a jelenlegi konstrukciók, amelyek egy csőtörzsből és szárnyakból állnak.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo