A Hindenburg léghajó nem a hidrogén miatt robbant fel, ez a felismerés forradalmasíthatja a repülést

A repülőgépipar az elmúlt évtizedekben méltánytalanul elhanyagolta a hidrogént, mint lehetséges üzemanyagot. Ennek előzménye a Hindenburg léghajó tragédiája, amikor 1937. május 6-án leszállás közben kigyulladt Lakehurstben, New Jersey államban. A hirtelen katasztrofális tüzet a hidrogén begyulladása okozta a közhiedelem szerint. A legújabb kutatások azonban azt valószínűsítik, hogy a tragédia oka más volt.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A Hindenburg pamutszövet burkolatát korábban cellulóz-acetáttal és alumíniumporral kezelték, ami megteremthette a feltételeket a léghajó megsemmisüléséhez. Mindazonáltal a hidrogén úgy vonult be a repülés történelemkönyveibe, hogy az könnyen robban, és rendkívül veszélyes. A hidrogén valóban ég, de a repüléshez használt egyéb üzemanyagok is, ha nem égnének, nem lennének tüzelőanyagok.

A zeppelinek virágkorának legnagyobb tragédiája volt
A zeppelinek virágkorának legnagyobb tragédiája volt
Fotó: Pixabay

Most forradalmi kísérlet kezdődött a hidrogén rehabilitációjának érdekében. A Universal Hydrogen cég a közelmúltban elkészült az első, 15 perces, hidrogénüzemű prototípus repülőgéppel Moses Lake-ben (Wash állam). Az európai és az Egyesült Államokbeli szabályok egyre szigorúbb környezetvédelmi elvárásokat fogalmaznak meg a légkörbe juttatott szén mennyiségéről. A hidrogén égés mellékterméke inkább víz, mint szén, ami jelentősen csökkentheti a légi közlekedésből származó szennyező kibocsátást.

Arnaud Namer, a Universal Hydrogen ügyvezető igazgatója az S&P Global Commodity Insights által szervezett "Platts Future Energy" podcastjában felvázolta a repülés jövőjéről szóló vízióját.

Nagyon kicsi repülőgépeknél, például egy négyülésesnél, többé-kevésbé a 100 mérföldes hatótávolságú repülő taxiknál ​​az akkumulátoros elektromos megoldás lesz a nyerő. Innentől kezdve viszont egy nagyjából 2000 tengeri mérföldes, 100-200 utas befogadására alkalmas repülőgépnél a hidrogén lesz a favorit főleg azért, mert megmaradhatnak a jelenlegi konstrukciók, amelyek egy csőtörzsből és szárnyakból állnak.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo