Nem bízzák a szülők az iskolára a pénzügyi nevelést

A gyerekek pénzügyi tudatosságra történő nevelése nemcsak szülőként fontos, de egy ország nemzetgazdasági érdeke is egyben - az Intrum Justitia szerint. A vállalatcsoport kutatásából kiderül, hogy a magyar anyák kiemelten fontosnak tartják, hogy a gyermekek tervezetten gyarapítsák pénzügyi ismereteiket. A felmérésből kiderült, hogy az édesanyák otthon is nagy hangsúlyt fektetnek a pénzzel való helyes bánásmód átadására, 10-ből 9-en maguk is tanítják erre gyermekeiket.

Az Intrum Justitia – Európa vezető követeléskezelő vállalatcsoportja – évente elkészíti Európai Fogyasztói Fizetési Jelentését. A kutatásban 21 országból 21 317 európai – köztük 1005 magyar – állampolgár vett részt. A 2016 végén készített reprezentatív felmérés részletesen vizsgálta a magyar családok pénzügyi tudatosságát.

Kép: sxc

A válaszadó nők több mint fele – azon belül is nagyobb arányban a rendszerváltás előtti időszak volt diákjai – látják úgy, hogy hasznukra vált volna, ha a pénzügyi alapismereteket már az iskolapadban el tudják sajátítani. A felmerésben szereplő anyukák több mint háromnegyede támogatja és kifejezetten előremozdító lépésnek tartja, hogy az utóbbi években egyre több pénzügyi ismeretet sajátítanak el a gyerekek a közoktatás keretein belül.

Ha nem szereti a gyerekeket, azt megszenvedheti a cége
A magyar dolgozók háromnegyede még soha nem vitte be a gyerekét a munkahelyére, pedig sok helyen rendszeresek a gyerekbarát programok. A munka és a magánélet egyensúlyában viszont egyre tudatosabbá válnak a munkavállalók, közel felüknél kiemelkedően fontos szempont egy állás kiválasztásánál, hogy az gyerekbarát-e.
Tíz megkérdezett anyukából 9 nem alapoz kizárólag az iskolákban átadott tudásra és a kerettantervben foglaltakra, hanem otthon is szívügyeként kezeli gyermeke pénzügyi ismereteinek gazdagítását. Az oktatásnak köszönhetően optimistán látják az édesanyák a jövőt. Csak minden 10. megkérdezett anyuka gondolja csak úgy, hogy gyermeke rosszabb anyagi helyzetbe süllyed felnőtt korára, mint amiben jelenleg ő maga él.

Minden szülő életében a legfontosabb pillanat, amikor gyermeke végleg elhagyja a szülő házat. A megkérdezett anyukák közel fele tart attól, hogy gyermeke anyagilag nehézségekbe ütközik majd akkor, amikor eljön az ideje az első önálló ingatlan megvásárlásának. Ha el is tudnak költözni a gyermekek a szülői háztól, a megkérdezett anyukák elsöprő többsége – közel 90%-a – vélekedik úgy, hogy szükséges lesz gyermekét a továbbiakban is támogatnia anyagilag. Így talán nem is meglepő, hogy a megkérdezett anyukák havi megtakarításainak közel egyötöde a gyermekek későbbi megsegítésére irányul.

Az Intrum Justitia kiemelten fontosnak tartja a gyermekek pénzügyi kultúrájának fejlesztését és folyamatosan keresi azon lehetőségeket, amikor részt vehet a diákok ez irányú ismereteinek bővítésében, illetve abban, hogy segítsen az elméleti tudást a gyakorlatban is könnyen alkalmazhatóvá tenni.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo