Budapest, Eger és Hajdúszoboszló még mindig a sláger

8,3 százalékkal bővült a belföldi turizmus az első negyedévben a Szallas.hu elemzése alapján. Átlagosan 36 730 forintot fizettünk foglalásonként, a legtelítettebb nap a márciusi hosszú hétvégén volt. Budapest, Eger és Hajdúszoboszló bizonyultak slágernek az úti célok közül.

Bővüléssel zárta az első negyedévet a hazai turizmus: 8,3 százalék a növekedés a Szallas.hu elemzése szerint. Ötből négy foglalás egy vagy két éjszakára szólt. A hosszabb kikapcsolódások is egyre népszerűbbek egyébként – mondta Keresztes Nóra. A kétéjszakás üdüléseknél annak ellenére mértünk növekedést tavalyhoz képest, hogy akkor több hosszú hétvége esett erre az időszakra. Az átlagos foglalási érték 36 730 forint volt, ami közel azonos az előző évvel, a legtöbb közülük a 0-50 ezer forintos árkategóriába tartozott.

Kép: Pixabayy

A legnagyobb változást a négy-, ötcsillagos szállodák esetén mértük, ahol átlagosan közel 20 ezer forinttal kevesebbet fizettek a vendégek foglalásonként – ismertette a részleteket a marketing menedzser. Minden tizedik szállás foglalásakor SZÉP-kártyás fizetést jelöltek meg. Az ily módon rendezett cechek átlagértéke 55 480 forint volt.

Szállástípusok közül az apartmanok, panziók és vendégházak jeleskedtek, a foglalások fele valamelyikükbe szólt. Az év nyitánya kedvező volt számunkra, az előfoglalások jóval előretolódtak, sokan már megtervezték a nyaralásukat is – összegezte az eredményeket Keresztes Nóra. – Az együtt utazók száma is gyarapszik, valamint folyamatosan növekszik az élményturizmust élénkítő kedvezménykuponok letöltésszáma is.

Nincs trónfosztás a legnépszerűbb települések dobogóján

Megyéink közül Pest (17%), Heves (10,7%) és Zala (7,7%) részesültek a legnagyobb arányban a

A kis panziók arról álmodnak, hogy felnőve ilyen hotelek lesznek
Szántó Peti vlogger és online marketing szakember a világ legnagyobb influencer-fesztiválján járt Nagy-Britanniában, és ha már ott volt, akkor nem hagyta ki, hogy a helyi turizmus ékességeit is bemutassa. Rendhagyó vlog következik, megtekintése súlyos és azonnali utazási vágyat válthat ki!
foglalásokból a január-március viszonylatban. Budapest, Eger és Hajdúszoboszló megőrizték vezető pozíciójukat, az idei első negyedévben is ők voltak a legkeresettebb úti célok. A listán Pécs, Szeged, Debrecen és Gyula következnek, majd Hévíz, Siófok és Zalakaros zárják a top tízes rangsort.

A turisztikai attrakciók közül a Miskolctapolca Barlangfürdő, az egri vár és a siklósi vár kerültek az élbolyba, de a Harkányi Gyógyfürdő és a Hévízi-tó szorosan követik őket. A külföldre utazók között Zakopane, Donovaly és Krakkó voltak a befutók.

A Szallas.hu statisztikái szerint belföldön a főváros lesz a legnépszerűbb választás a második negyedévben is. Budapest után még Eger, Siófok, Hajdúszoboszló és Gyula számíthatnak a legerősebb érdeklődésre. „A népszerű fürdővárosok mellett már többen utaznak majd a Balatonra, és sokan keresik a szabadtéri kikapcsolódási lehetőségeket is” – árulta el a Keresztes Nóra. Az országhatáron túlra indulók pedig Zakopane, Krakkó és Torockó felé veszik az irányt.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo