Szinte már csak mobillal vásárolunk

28 milliárd eurót költöttek a britek 2018-ban mobil eszközeiket használva online vásárlásaik során és az elemzői várakozások szerint 2019-ben 66 százalékos növekedés várható a szektorban, már ami az Egyesült Királyság piacát illeti.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Ez derül ki legalábbis az Opinium piacvezető cég által 2000 fős mintán készített tavalyi kutatásból, mely szerint a lassuló piaci növekedés ellenére folytatódik a szektoron belül a mobilos vásárlások dominanciájának erősödése. A felmérés szerint - amelyet a Kosárérték Magazin tett közzé - a brit online kereskedelmi piacon legalább 25 millió font, azaz 28.3 milliárd eurót költenek majd el a felhasználók mobil készülékeiket használva, ami 66 százalékos növekedést jelenthet a 2018-as értékhez képest.

Kép:FreeDigitalPhotos.net/bplanet

A tanulmány szerint míg 2018-ban “csak” a felhasználók 48%-a használta mobilját online vásárlásra, addig idén ezt már 58%-uk tervezni, megelőzve ezzel a hagyományos bevásárló központokban történő értékesítést, hiszen ezek aránya a vásárlók bevallása szerint csupán 56% lesz idén. A vásárlók átlagosan 940 euróban határozták meg az éves online mobilos vásárlásra fordított költségkeretüket, a kutatók pedig valószínűnek tartják, hogy a mobil eszközök forgalma, melyek használata már most is legalább annyira gyakori a vásárlók körében mint a hagyományos asztali számítógépeké, átvehetik a vezető szerepet az e-kereskedelmi értékesítési csatornák versenyében.

A mobilról indított tranzakciókat a felhasználók kétharmada (66%) leginkább annak kényelmessége miatt kedveli, míg több mint harmaduk (37%) azért használja okos készüléket vásárlásra, hogy pénzt spóroljon meg velük. A legnépszerűbb termékek a mobil telefonok, ruhák és könyvek, de igen nagy szeletet hasítanak ki az e-kereskedelmi tortából a zöldségek és a rendezvényekre szóló jegyek is. A britek által mobilról legnépszerűbb oldalak képzeletbeli dobogóján az Amazon, az eBay, valamint a nálunk kevéssé ismert Argos áll.

Az Egyesült Királysághoz hasonló trendek világszerte megfigyelhetők, mint az egy másik

A mobilhoz nyúlunk, ha matrica kell
Egyre többen próbálják ki és használják rendszeresen az applikáción keresztüli autópályamatrica-vásárlásokat is: egy év alatt tíz százalékponttal nőtt azok aránya, akik használtak már okostelefonos alkalmazást a tranzakciókhoz.
piackutatással foglalkozó cég a Criteo legújabb kutatásából is kiderül, hiszen a nyugati és ázsiai piacokon egyre nagyobb szeletet hasítanak ki maguk a tortából a mobilról indított tranzakciók és a több csatornás értékesítési modellen belül versenyelőnyre tehetnek szert azok a kereskedők, akik mobilra optimalizált, dedikált alkalmazást is fejlesztenek és tartanak fel.

Különösen magas az alkalmazáson belüli vásárlások aránya Ázsiában, ahol a felhasználók 46% a kereskedők dedikált applikációt használva fejezi be a vásárlást, míg ez az arány Európában csak 28, míg Amerikában 25%. Azoknál a kereskedők azonban, akik globálisan elérhető dedikált alkalmazást tartanak és aktívan reklámozzák is azt az értékesítési csatornát, mint az Amazon, eBay, vagy Ázsiában az Aliexpress ez arány már 63%-ot tesz ki, tehát a befejezett tranzakciók majd kétharmada már ezen a csatornán történik.

A kereskedelmi applikációk konverziós aránya egyébként az ázsiaihoz hasonlóan amerikai piacon is lényegesen magasabb, hiszen háromszor nagyobb eséllyel fejeződik be használatuk vásárlással, mint a mobil webről indított keresések esetében, és kétszer nagyobb az esély erre, mint asztali számítógépről történő böngészés esetében.

Hasonló trendekről számolnak be a hazai kereskedők is. Bár Magyarországon még mindig jelentős a A “cross-device tranzakciók” aránya, vagyis azok a felhasználók, akik a tranzakció lebonyolításához egyszerre több eszközt is használnak. Míg a fejlettebb online piaccal rendelkező országokban általában a mobil eszközről fejezik be a vásárlást a felhasználók, addig nálunk ez többnyire éppen fordítottan történik, a mobil eszközökön böngésszük a termékeket és végül asztali gépről, vagy számítógépről hajtjuk végre a tranzakciót.

Ahogy az internetelérés egyre inkább eltolódik a mobil irányába Magyarországon is folyamatosan nő a mobilról vásárlók aránya, 2017-ben a felhasználók 19 százaléka vásárolt legalább olyan gyakran okostelefonról, mint asztali számítógépről, vagy táblagépről. Bár 2018-as adatok még nem állnak rendelkezésre, valószínűsíthető, hogy ez a tendencia növekedni fog, hiszen öt évvel ezelőtt a mobilról történő online vásárlások aránya még csak a teljes forgalom 4 százalék volt.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo