Szeretné, ha nyilvános lenne a fizetése?

2018. november 20. kedd - 06:00 / piacesprofit.hu
  •    

A Nyugat-Európában megszokott trendekkel szemben itthon még mindig ritkának számít, ha egy cégnél nyilvánosak a fizetések. A TOP hiányszakmáknál rajzolódik ki leginkább, hogy miért nem érdemes elhallgatni a fizetést.

A munkaerő keresésénél is hasonló a helyzet: rendkívül alacsony, csupán 7 százalék azoknak az álláshirdetéseknek az aránya, amelyek tartalmazzák az adott pozícióra kínált fizetést és jutalékokat. Pedig ezekre átlagosan 47 százalékkal több jelentkezés érkezik.

Kép: Pixabay

Kép: Pixabay

A mérnököknek szóló álláshirdetéseknél négyötödével több jelentkező érkezik, a gyártás/termelés kategóriában pedig megdöbbentően nagy a növekedés, 122 százalékkal többen jelentkeznek, ha előre tudják, mennyit kereshetnek az új állásban – derül ki a Profession.hu legújabb elemzéséből.

Érdekes módon legkevésbé a szakmunkánál (21%-kal több) és a fizikai munkánál (15%-kal több) számít, hogy tudnak-e előre mérlegelni ezzel az információval, miközben itt a legjellemzőbb, hogy a cégek ezt nyilvánossá teszik.

A piacvezető állásportál felmérése szerint a munkavállalók a legfontosabb információnak

Mostantól bárki kereshet pénzt toborzással
Azzal mindenki tisztában van, hogy a kapcsolatok aranyat érnek, de mostantól tényleg százezreket kereshetünk egy-egy tehetséges ismerősünkkel egy magyar startup, a Talentuno jóvoltából.

sorrendben a munkavégzés pontos helyét, a munkabért, a munkaidőt, a feladatok leírását és az elvárásokat tekintik.

Ezek azok az elemek, amelyek elengedhetetlenek egy hatékony álláshirdetéshez. Az amerikai Appcast tapasztalatai szerint a legsikeresebb hirdetések kevesebb, mint 1000 karakter hosszúak, és 50-60 karakteres címmel rendelkeznek. Tartalmazzák a felvételi folyamat leírását, és egy határozott toborzó üzenettel végződnek. A Profession.hu szakemberei a hazai piacon is hasonló trendeket tapasztalnak, de szerintük a maximum 3000 karakter még megfelelően rövid lehet.

„Az álláshirdetés szóban nem véletlenül szerepel a hirdetés kifejezés. Fontos, hogy a cégek ne csak a pozíció leírásaként tekintsenek rá, hanem egy olyan szövegre, ami – csakúgy, mint egy terméket – vonzóvá teszi és eladja a pozíciót a célközönségének” – javasolja Tüzes Imre, a Profession.hu Üzletfejlesztési és termékmenedzsment vezetője. „Tisztában vagyunk azzal, hogy a fizetések nyilvánosságra hozása bérfeszültséget jelenthet rövid távon egy-egy cégnél, de hosszú távon valódi előnyt hoz, ha a hirdető megfelel az álláskeresők elvárásainak” – tette hozzá.

Feliratkozom a(z) Cégvezetés & irányítás téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor