Padlót fogtak az autóeladások az új rendszerben

Az új, a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást mérő rendszer bevezetése nagy zavarokhoz vezetett az európai autópiacokon: szeptemberben csaknem negyedével kevesebb kocsit adtak el, mint a múlt év hasonló időszakában.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Szeptember elsejével lépett életbe az új, WLTP-rendszer. Mérései alapján a vásárló végre reális képet kaphat arról, mennyit fogyaszt a kiválasztott kocsi, és az milyen mértékben szennyezi a levegőt. Sok gyártó azonban szállítási és egyéb problémák miatt nem tudta idejében vizsgáztatni új modelljeit, így az eladásokat le kellett állítani. Ezek a gondok legalább az év végéig eltarthatnak.

Kép: volkswagen.com

A probléma a legnagyobb mértékben azokat a gyárakat érintette, amelyek az új rendszer bevezetése előtt nagy mennyiségben dobták piacra a még a régi, NEFZ-eljárásban engedélyeztetett modelljeiket. Ennek következtében szeptembertől a VW-

Nehéz kivédeni az autógyártók trükközését
2000 óta már legalább százötven milliárd euróval költöttek többet az autósok üzemanyagra Európában ahhoz képest, mint ha a gépkocsik nemcsak a próbapadon felelnének meg a fogyasztási előírásoknak. Az új gépkocsi-tesztelési eljárás segíthet a problémán, de egyes autógyártók trükközését nehéz kivédeni.

konszern eladásai 48, a Fiat-csoporté 32, a Renault-é 27 százalékkal csökkentek. A BMW és a Daimler esetében a 10-10 százalékos visszaesés aránylag mérsékelt volt, míg a Porsche vonatkozásában a mintegy kétharmados csökkenés katasztrofális mértéket jelentett.

Különösen nagy mértékben estek vissza az eladások a dízel meghajtású kocsiknál: az EU öt legnagyobb piacán a csökkenés 40 százalék körüli volt. Az értékesített dízelautók aránya szeptemberben 33,6 százalék volt, 10 százalékkal alacsonyabb, mint egy éve. Ugyanakkor a dízelmotorok legújabb nemzedéke, amely megfelel a 6d Temp uniós normának, környezeti szempontból megfelelőnek számít, és ezek a motorok igen hatékonyak.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo