Nem lesz vasúti Airbus – megvan az uniós döntés

Az Európai Bizottság nem járult hozzá, hogy a német Siemens és a francia Alstom egyesítse vasúti üzletágát. Az összevonás korlátozta volna a versenyt a nagy sebességű vonatok és a jelzőberendezések gyártásánál, hangzik a tilalom indoklása.

Marghrete Vestager, az unió versenyügyi biztosa rámutatott, hogy a két, a területen vezető nagyvállalat vasúti ágának összevonása hosszabb távon is magasabb árakhoz vezetett volna mind a vonatszerelvényeknél, mind a jelzőberendezéseknél.

Kép: Pixabay

Ezzel – bár a tervet mindkét ország kormánya támogatta – meghiúsult a „vasúti Airbus” terve. A két nagyvállalat az együttműködéstől azt várta, hogy jobban helyt tudnak állni a nemzetközi versenyben – különös tekintettel a kínai vonatgyártásra. Az ugyancsak cégek összevonásából kialakult kínai CRRC kétszer akkor vállalat, mint a Siemens és az Alstom együtt.

A francia gazdasági miniszter „súlyos, Európat gyengítő és Kínát segítő” lépésnek minősítette az uniós döntést. (Forrás: ARD)

Nehezményezik az állami hátszelet a német gyáriparosok
Kína nem a piacgazdaság, a liberalizmus, hanem a gazdaság növekvő állami irányítása felé fejlődik, ez versenytorzító, állapítja meg a Német Gyáriparosok Szövetségének állásfoglalása.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo