Miért drágább az e-könyv?

Egyre gyakrabban fordul elő, hogy elektronikus formában letölthető könyveket a forgalmazók drágábban kínálnak, mint azok nyomtatott változatait. A válasz a csalódott vevők panaszaira: a kétféle kiadvány önköltsége között nincs akkora különbség, mint gondolnánk.

Legutóbb az okozott például feltűnést a német könyvpiacon, hogy a Harvard Egyetem egy ismert professzorának keresett könyve a kereskedelempoltikáról az Amazonon kemény kötésben 17.50 dollárba került – e-könyvben letöltve viszont már 22.80–ba.

Fotó: Pixabay

A meglepő különbség oka után érdeklődőket a szakma illetékesei  arról tájékoztatták, hogy egyrészt a tudományos munkákat általában többen vásárolják letöltésre, mint papíron – egyébként pedig nincs igazán jelentős különbség az önköltségnél. A kiadó fő kiadásai a szerző tiszteletdíja mellett a lektorálás, adott esetben a fordítás, valamint a marketing és a forgalmazás, míg a könyvek kinyomtatása csak 10 százalék alatt szerepel a költségekben.

Ugyanakkor az elektronikusan árusított kiadványok tárolása, a letöltés biztosítása, szerverek működtetése vagy bérlése ugyancsak költségekkel jár.

(Forrás: Die Welt)

 Rossz bőrben a könyvkiadás
Az elmúlt 5 évben a magyarországi könyvkiadói piac szereplőinek száma és az általuk elért nettó árbevétel is folyamatosan csökkent. A 2016-os évre vonatkozó pénzügyi beszámolók vizsgálata szerint a negatív trend tavaly sem tudott megfordulni – nyilatkozza Hantos Zoltán az OPTEN céginformációs szolgáltató projektmenedzsere.

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo