Az Instagram-marketing – népszerűsége ellenére – jelentősen alulértékelt a marketingmixekben. Az igazi jelentősége, hogy mind az Instagram-hirdetések, mind pedig az influencerek még roppant módon alul vannak árazva. Az Instagram ezért egy olcsó és hatékony marketingcsatorna – már amennyiben jól használják. Farkas Zsolt közösségi marketingszakértő blogbejegyzésének segítségével most tanácsokat adunk, hogyan használd megfelelően ezt a közösségi oldalt, kezdve a saját profillal.
Minden az üzleti profilon alapszik
Az egész Instagram-marketing alapja az üzleti profil. Mindegy, hogy a céged számára szeretnéd menedzselni az insta-profilt (vagy akár a személyes márkád kiépítéséhez), bizonyosodj meg róla, hogy üzleti profilra váltasz át – ez ugyanis számos előnyt fog nyújtani neked a későbbiekben.
Az egyik előnye például, hogy több elérhetőséget is megadhatunk, így könnyen meg tudnak találni azok, akik kapcsolatba akarnak lépni a vállalkozásoddal. Amikor létrejön az üzleti profil, akkor azt hozzá tudod rendelni más social media profiljaidhoz is.
Mi legyen a profilon?
Cégnév
Minden profilnak egyedi neve van. Érdemes minél egyszerűbb és letisztultabb nevet választani az Insta-profilodnak. Ha van mód rá, akkor a céged neve legyen az. Ha már foglalt, akkor próbálkozz 1-2 alulvonással vagy toldalékkal.
Kép
Amikor az értesítési hírfolyamban meglátják a profilodat, akkor két dolgot látnak az emberek. Az Instagram ID-dat, valamint a profilképedet kicsiben. Ennek a kettőnek kell olyannak lennie, hogy rákattintsanak az emberek minél nagyobb arányban. A profilkép egy cég esetében legtöbbször a logó, kivéve, ha ez nem illeszkedik a kör formába. Ebben az esetben ki lehet választani a logónak egy részét vagy egy domináns színt is, amely illeszkedik az összképbe. Ha személyes márkaépítésre használod az Instát, akkor érdemes az arcképedet betenni képnek. Vagy egy olyan pózban magad, mely arra utal, amit csinálsz.
Bio
A bio összetétele az egyik legfontosabb tényező egy hatékony Instagram-marketingmenedzselés során. Mivel szinte mindenki, aki a profilodat be akarja követni, előbb le fogja ellenőrizni az életrajzunkat.
Bio link
A bio link lényegtelen apróságnak tűnhet, pedig ez a kapocs az Instagram-profilod és minden más online felületed között. A legtöbben simán csak a weboldalukat linkelik be, ami első lépésnek elmegy, de az Instagram-marketing bajnokainak ligájában már vajmi kevés.
Ha profi akarsz lenni, akkor megépítesz egy URL-t a Google eszközével, majd lerövidíted a Google másik eszközével, és ezt teszed be a linkhez. Így mérhetővé válik az Instagramról jövő forgalom a Google Analytics-ben.
Amennyiben pedig igazi nagypályás Instagram-marketing nindzsa akarsz lenni, akkor a Linktree megoldását használhatod, mellyel nem csupán egy linkre tudod továbbnavigálni a felhasználókat, hanem mindjárt akár ötre is. Sőt, mindegyik URL-t külön meg tudod építeni, így a kezdeti sima linked helyett ötször több mérhető linket tudsz használni ügyfélszerzésre.
A folytatásból megtudhatja, hogyan szerezzünk követőket az Instagramon!
Forrás:Instagram Marketing Tippek - 7 Blog