Hogyan hirdethetnek hatékonyan a cégek választási kampány idején?

Politikai kampányidőszakban a cégeknek jelentős reklámzajjal kell megküzdeniük. Ahhoz, hogy az emberek figyelméből nekik is jusson, különös gonddal kell megtervezniük marketingstratégiájukat erre a pár hétre. A politikai pártok reklámokra való költése ilyenkor egy átlagos év legerősebb hónapjainak – november és december – szintjére pörgeti fel a reklámpiacot, meghaladja a teljes magyar online hirdető vállalkozó közösség kampányainak mértékét.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az emberek elérése ebben a periódusban drágább a Facebook-on és a YouTube felületén, azonban Google Ads-ben nem okoz jelentős változást, mivel ott kifejezetten kulcsszavakra történik a hirdetés. Ebben az esetben legfeljebb az egy kattintásra jutó költség növekedhet.

(Fotó: depositphotos.com)

„Mind a plakát, mind a rádió és a televízió fix reklámhellyel rendelkezik, ezért kiemelten megjelenhet mindhárom területen a hiány. Van párt, amelyik akár 3-4 egymás melletti plakátot is megvásárol, ami az ország teljes területén több tízezer hirdetési felületet is érinthet. Szerencsére az online tér lehetőségei kevésbé korlátozottak, hirdetési hely van bőven, csupán az egy látogató weboldalra történő átterelésének a díja magasabb az év ezen időszakában” – ismertette Berta Gergő, marketing szakértő, a Maximum Business Web és Marketing ügynökség ügyvezetője, tulajdonosa.

Tűnjünk ki

A 2022-es év a videó marketing éve, ez a TikTok forgalmi adatai alapján is jól látható. Fontos szem előtt tartani, hogy az emberek 85 százaléka hang nélkül nézi a videókat, ezért szükséges, hogy mindent feliratozzunk. Egy videóban az első 10mp fogja meg a látogatót, így elengedhetetlen, hogy az ütős legyen, és akármennyi is a mondanivalónk, semmiképpen ne legyen hosszabb 2-3 percnél. Ha ezekre fókuszálunk, ugyanaz a hirdetés akár 30-40 százalékkal is eredményesebb lehet, mint a sima, képes-grafikás kampányok.

„Manapság teret hódít a 360 fokos marketing. Nem csak Facebook és Google hirdetésekben kell gondolkodnunk, hanem aktívabb, e-mail marketingben, offline elemekben és kereső optimalizálásban (SEO) is működnünk kell” – hívta fel a figyelmet a szakember.

Berta Gergő azt is elárulta, hogy az idei év nagy fejlesztése a Facebook esetében az úgynevezett „konverziós API", melynek használata egyre fontosabb lesz a jövőben.

„Ennek lényege oda eredeztethető vissza, amikor a Facebook hirdetéseket szabályozta az IOS operációs rendszer és az azt használók. Ennek segítségével pontosabbak lesznek a remarketing célzások (újrahirdetés azoknak, akik már egyszer találkoztak a weboldalunkkal vagy valamelyik hirdetésünkkel) és a hasonmás célközönségek (akik hasonlítanak ahhoz a célközönséghez, akiknek hirdetni akarunk) elérése is. Még nagyobb fókuszt kap a megfelelő elhelyezések kiválasztása és a célzások minél pontosabb beállítása” – tette hozzá a marketing szakértő.

Ne húzzuk be a féket!

A reklámzaj megnövekedése által okozott kihívás semmiképpen sem szabad, hogy elrettentsen, saját céljaink elérése érdekében végzett munkánkat megtorpanásra kényszerítse. Sőt! Marketingtevékenységünk kismértékű átalakításával könnyedén és eredményesen vehetjük az akadályokat.

„Mindenképpen azt tanácsolom, hogy a vállalkozások bízzák szakemberre a kampányaikat, hogy a megváltozott reklámközeg és a dráguló hirdetések mellett is hatékonyak tudjanak maradni. Hozzáértő segítségével a hirdetéseiket tudatosan tudják felépíteni, hogy minél erősebb garanciával hozhassanak új megrendeléseket 360 fokos marketing, eladásösztönző weboldal, webáruház, videó kampányok és a közösségi média felületek minél teljesebb körű kihasználása révén” – közölte Berta Gergő.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo