Három megoldás is van, ha elkéstünk az online számla fejlesztéssel

2018. július 19. csütörtök - 08:08 / piacesprofit.hu
  •    

Július 1-jével hivatalosan is elindult az ún. valós idejű adatszolgáltatás (online számlázás) éles üzembe állítása. Sajnos a vállalkozások egy része még nem készült el a szükséges informatikai háttérrel. Jó hír azonban, hogy a NAV kivárja a júliust és vannak alternatív megoldások a cégek számára.

A NAV az online számla rendszer internetes felületén a kiemelt hírek között erősíti meg, hogy abban az esetben, ha egy vállalkozás számlázó programja július elsejétől még nem képes az új szabályok szerinti számlaadat-szolgáltatásra, a NAV szankciómentességet garantál, ha az adatok még július végéig beérkeznek. Ez tehát azt jelenti, hogy a júliusi számlaadatokat be lehet nyújtani késve, utólag, július 31-ig elektronikus úton. Ugyanakkor onnantól kezdve nincs moratórium, és szükséges már a számlaadatokat valós időben küldeni, és nem utólag – írta H. Nagy Dániel, a Mazars adó- és jogi osztályának szenior menedzsere legfrissebb blogbejegyzésében.

A fentiek lehetőséget adnak azoknak a cégeknek, akik határidőre nem készültek el, de már most tudják, hogy a számlázó-programjuk felkészítése augusztus elejére sem készül el, hogy alternatív megoldások után néznek. De mik ezek az alternatív lehetőségek?

Kép: Pixabay

Kép: Pixabay

Saját számla szoftver helyett használható lesz a NAV Online Számlázó programja, méghozzá ingyenesen. Ez azonban elsősorban a mikro és kisvállalkozások általános számlázási igényeinek felel meg.

A papírszámlákat is jelenteni kell
Idén július 1-jétől az adóalanyok közötti belföldi áfás ügyletekről, amelyekben az áthárított áfa eléri vagy meghaladja a 100.000 Ft-ot a számla adattartalmát tételesen, valós időben be kell jelenteni az adóhatóságnak.

Másrészt beszerezhető olyan külső szoftver, illetve webes számlázási megoldás, mely eleget tesz az adatszolgáltatásnak. Azaz lecserélhető a jelenleg használt számlázó rendszer, viszonylag gyorsan és nem is túl magas költségek mellett. A nagyobb cégek integrált vállalatirányítási, könyvelési folyamataiba azonban nyilván nem illeszthető be egy ilyen olcsó netes számlázó megoldás. Egyes cégek ezért minden bizonnyal „árnyékszámlázást” fognak végezni. Ennek lényege, hogy valamilyen külső szoftverrel kiállítanak egy számlát, de csak azért, hogy a NAV elvárásainak megfeleljenek. Ettől függetlenül pedig, „házon belül” továbbra is az integrált rendszerből állítanak elő egy másik számlát, könyvelési célból. Ez azt a veszélyt rejti magában, hogy az adóhatóság ezt a kettős számlázást kifogásolhatja, főleg, ha utóbbi bizonylatot küldik ki a vevőjüknek.

Valójában a leginkább működőképes lehetőség, ha a társaság „kiszervezi” a számlást olyan adótanácsadónak, könyvelési szolgáltatónak, aki felkészült az online számlázásra. Erre az Áfa törvény lehetőséget ad: írásos meghatalmazás alapján a számla kiállítását más személy számára át lehet adni. Ez a megoldás viszonylag gyors és jogszerű megoldást ad – akár csak átmenetileg, a saját rendszer felkészítéséig – a problémára.

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Feliratkozom a(z) Adózás téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor