GDPR – gyakori kérdések: mit tegyek, ha visszaélnek az adataimmal?

2018. június 19. kedd - 15:09 / piacesprofit.hu
  •    

Május 25-től hatályos az Európai Unió új adatvédelmi rendelete, köznapi nevén a GDPR. Sorozatunkban a fogyasztók számára – és a munkáltatóknak is fontos – leggyakoribb kérdésekre adunk válaszokat az Európai Bizottság tájékoztatásának segítségével.

A Piac & Profit minden, a GDPR-al kapcsolatos cikkét itt találja!

Kérdés:

Mi a teendő, ha az a gyanúm, hogy nem tartották tiszteletben a személyes adataim védelméhez fűződő jogaimat?

Válasz:

Amennyiben úgy gondolja, hogy az adatvédelmi jogait megsértették, három lehetősége van:

  • Panaszt tehet a nemzeti adatvédelmi hatóságnál

A hatóság kivizsgálja az ügyet, és három hónapon belül tájékoztatja a benyújtott panasszal kapcsolatos eljárási fejleményekről vagy annak eredményéről.

  • Keresetet indíthat a vállalkozással vagy a szervezettel szemben

Ha úgy gondolja, hogy egy vállalkozás vagy szervezet megsértette az adatvédelmi jogait, bírósági eljárást indíthat a vállalkozással/szervezettel szemben. Ettől függetlenül, ha szeretné, továbbra is panaszt tehet a nemzeti adatvédelmi hatóságnál.

  • Keresetet indíthat az adatvédelmi hatósággal szemben

Ha úgy véli, hogy az adatvédelmi hatóság nem kezelte megfelelően a panaszát, nem elégedett a válasszal, vagy ha nem tájékoztatják a panasz benyújtásától számított három hónapon belül az eljárási fejleményekről vagy a panasz eredményéről, bírósági eljárást indíthat az adatvédelmi hatósággal szemben.

Itt elérhető az Európai Bizottság adatvédelemmel kapcsolatos tájékoztatása!

Előfordulhat, hogy az a vállalkozás, amely ellen panaszt nyújtottak be, különböző európai országokban kezel adatokat. Ebben a sajátos helyzetben az illetékes adatvédelmi hatóság kezeli a panaszt a többi országban lévő adatvédelmi hatósággal együttműködve. Ezt a rendszert „egységességi mechanizmusnak” nevezik, és biztosítja a panaszok hatékonyabb kezelését. Például összekapcsolhatja a panaszát más országokban benyújtott hasonló panaszokkal. A fő kapcsolattartó pont az az adatvédelmi hatóság, amelynek a panaszt benyújtotta.

Előző kérdés: mikor korlátozhatom az adataim kezelését?

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Feliratkozom a(z) Jogi kisokos téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor