Elvesztette védettségét a Meki zászlóshajója

2019. január 20. vasárnap - 14:10 / kfarkas
  •    

Ezentúl más vendéglátók is használhatják a Big Mac elnevezést – így szól a szellemi tulajdon védelméért felelős uniós hivatal erősen vitatható döntése.

A Big Mac a McDonald’s zászlóshajója. A kétfedelű szendvics 1967-óta szerepel az étteremlánc menüjében, a központi eleme a marketingkommunikációnak, sőt még múzeumot is neveztek el róla. A szellemi tulajdon védelméért felelős uniós hatóság (Euipo) azonban úgy döntött, hogy a szendvicsnevet más étteremláncok is használhatják.

Kép: Pixabay

Kép: Pixabay

A hatóság egy kisebb írországi étteremlánc, a Supermac kezdeményezésére hozta meg ezt a döntését. Az határozat indoklása szerint ugyanis a McDonald’s nem „folyamatosan” használja ezt a márkát, és ezen a több ezer, évtizedekre visszamenő marketinganyag, szórólap etc. sem segített, amelyet a „mekit” képviselő ügyvédek nyújtottak be a hatóságnak.

„Ezt a döntést egy olyan valaki hozhatta, aki még sosem járt McDonald’s-ban” – kommentálta a Bloomberg a hírt. Pat McDonagh, a Supermac alapítója azonban üdvözölte a csaknem négyéves pereskedés végét. „Hosszú volt az út, de meg kell védeni a kis lokális vállalkozásokat az arctalan multiktól” – mondta.

Adidas-per: ezért bukott az európai szabadalom
Az ADIDAS Budapest Kft.-nek fizetnie kell, mivel a szabadalombitorlás megállapítása után Oroszi László feltaláló gazdagodás-visszatérítési igényének is jogerősen helyt adott a bíróság. Jogi szakértők segítségével utánajártunk, mit rontottak el a szabadalomban, amelynek következtében évekig tartó pereskedés lett egy innováció vége.

Feliratkozom a(z) Jogi kisokos téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek