Elfogynak a fuvarozók Magyarországról

2018-ban 902-vel kevesebb közúti árufuvarozással foglakozó cég működik Magyarországon, mint 2016-ban az OPTEN céginformációs szolgáltató adatai szerint. A szektor jövőjét alapvetően határozza meg a 2017 májusában beterjesztett Európai Mobilitási Csomag, melynek több rendelkezésével nem értettek egyet a fuvarozók és érdekképviseleteik.

 

A vizsgált időszak első évében (2016) 11 054 ilyen profilú vállalkozás összesen több mint 1467 milliárd forint árbevételt ért el. 2017-ben már csak 10 608 vállalkozás maradt talpon, melyek összárbevétele drasztikusan lecsökkent 1 369 milliárd forintra. Az idei évben sem állt meg a cégek számának zsugorodása, jelenleg 10 152 közúti árufuvarozó vállalkozás kamionjai járjak a hazai és külföldi utakat.

Kép: Pixabay

A piac tisztulását jelzi ugyanakkor, hogy a felszámolási és végrehajtási eljárások száma évről-évre csökken, hasonlóan a kényszertörlések számához.  A szektor cégfluktuációs indexe (CFI), amely az adott időszak alatt törölt és alapított cégek számát viszonyítja az időszak elején rendben működőkéhez, az országos átlagnál, amely 11-12%, némileg magasabb, bár csökkenő tendenciát mutat.

Megkongatták a vészharangot a magyar fuvarozók
Az Európai Parlament Mobilitási Csomagjában megfogalmazott kiküldetési irányelvek ellehetetlenítheti a kelet-európai, s azon belül a magyar fuvarozók helyzetét. A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete - NiT Hungary ezért levélben fordult nemzetközi szervezetekhez és az állami döntéshozókhoz, hogy a tárgyalási folyamatok során képviseljék az alágazat érdekeit.
A közúti árufuvarozás felemás teljesítményét, az elmúlt években, a nyugat-európai uniós tagállamok új, piacvédő szabályozásai befolyásoltak, amely az olcsóbb munkabérekre alapozott versenystratégia kifulladását eredményezték. A szektor jövőjét alapvetően határozza meg a 2017 májusában beterjesztett Európai Mobilitási Csomag, melynek több rendelkezésével nem értettek egyet a fuvarozók és érdekképviseleteik.

Elsősorban a kiküldetéssel kapcsolatos rendelkezések, a kabinban töltött pihenőidő kérdése és a megnövekedett adminisztráció kapcsán merültek fel érdekellentétek. Az Európa Parlament július 4.-i ülésén nem szavazta meg a közlekedési és idegenforgalmi szakbizottság (TRAN) kompromisszumos módosító javaslatát, amely tekintettel lett volna a közép-európai államok fuvarozással foglakozó cégeire, és azt visszautalta a szakbizottság elé. Amennyiben nem alakul ki elfogadható kompromisszumos megoldás, a piaci szereplők romló versenykörülményekkel és a szolgáltatások drágulásával számolnak – zárja elemzését a céginformációs szolgáltató.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo