Egy emoji többet mond bármilyen szövegnél

A minap ünnepeltük az emojik világnapját. Az aprócska szimbólumok megérdemlik, hogy foglalkozzunk velük, hiszen alapvetően változtatták meg a kommunikációinkat – írja a Budapest LAB.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Amikor nincs szükség szavakra

Az emotikonok internetes kommunikációban való vitathatatlan fontosságát jelzi többek között az is, hogy a Facebook történetének eddigi legnagyobb változtatása volt, hogy 2016. februárjában kibővítette az emoji készletét és a lájk jel mellett már nevető, meglepődő, sírós, mérges arccal, vagy szívvel is kifejezhetik a felhasználók az érzéseiket.

Amellett, hogy a felhasználók imádják, a cégek számára is komoly lehetőséget jelentenek a kis ikonok. A Chevrolet például 2015-ben kiküldött egy sajtóközleményt, amit teljes egészében emojikkal írtak. Marketingnek jó volt, hiszen azóta is beszélünk róla, valójában azonban nehezen komolyan vehető - – hívta fel a figyelmet legfrissebb bejegyzésében a BudapestLab, a Budapesti Gazdasági Egyetem Vállalkozásfejlesztési Központjának blogja.

pixabay.com

Annál inkább az a McDonalds kampánya. A cég mini sztorikat osztott meg a követőivel kizárólag emotikonok segítségével. A sztori kicsit változott, de a lényeg mindig az volt, hogy ha rossz napod van, a gyorsétterem majd megváltoztatja.

A cégek egyre többször szeretnének saját emojikat is létrehozni, például ha úgy érzik, hogy az általuk közvetített fő üzenet nem jeleníthető meg a jelenlegi készlettel.

Ez azonban nem olyan egyszerű. Minden új ikont a megjelenés előtt át kell futtatnia az Unicode Consorcium nevű non-profit szervezeten, akik gondoskodnak arról, hogy azok több nyelven, többféle betűkészlettel megjeleníthetők legyenek. Az általuk előírt, követendő elveket itt találod.

pixabay.com

A Durex például néhány évvel ezelőtt kampányt indított és nyílt levelet írt az Unicode-nak, hogy hozzák létre a biztonságos szexet szimbolizáló kondom emojit. Véleményük szerint ugyanis a fiatalok ma is beszélnek erről az ikonok segítségével, csak éppen például a hotdog emojit használják.

Egy évvel később pedig kutatást indítottak, hogy mi legyen a „nem hivatalos biztonságos szex emotikon” – a nyertes a nyitott

Céges Instagram: néhány statisztika, amit jó, ha tudsz
Az Instagram mára megkerülhetetlen lett a cégek számára. Akár B2C, akár B2B iparágban vagy, ha érted a márkaépítés hosszú távú elkerülhetetlenségét, ugyanakkor átlátod a reménytelenbe vesző költségeit, akkor azonnal ráugrasz a még mindig rendkívül olcsónak számító Instázásra.
esernyő esőcseppekkel, ami most is a készlet része. De többek között Hillary Clinton elnöki kampányához is készült egy 30 darabból álló sorozat.

Az emojiknak akár a marketingen túli üzleti felhasználása is lehet, például a vásárlási folyamat élményszerűbbé tételében játszhatnak fontos szerepet. 2015-ben a cannesi reklámkonferencia Titánium Nagydíját érte az a fejlesztés, amivel az amerikai Domino Pizza állt elő. Esetükben a felhasználóknak elég egy pizzaszeletet posztolnia a Twittere, hogy leadjon egy megrendelést.

Hogy emojizz?

De az emotikonokkal azoknak a cégeknek is foglalkozniuk kell, akik nem ilyen innovatív módon szeretnék a középpontba állítani azokat. Az Eminent SEO cikke szerint számos tanulmány igazolja, hogy az emotikonoknak szerepe lesz a hosszú távú marketing stratégiákban, akár tetszik, akár nem.

pixabay.com

Ha pontos számokat szeretnél látni arról, hogy kik, mennyit, mire és milyen emotikonokat használtak az elmúlt két évben, tanulmányozd át a Brandwatch elemzését.

Az Instant Message 8 etikett szabálya
Az IM gyorsasága mellett, a legkötetlenebb írásbeli kommunikációs mód. Egy sajátos határterület, ahol röviden, írásban „társalgunk”, ezért óhatatlanul túlzott kötetlenségre is csábít.
Szóval nem érdemes arra várni, hogy majd csak elmúlik az „őrület”. A Twitter friss kutatása szerint azok a hirdetések, amelyek tartalmaztak emotikont, 10 százalékkal több „engagementet” eredményeztek azokhoz képest, amelyek nélkülözték ezeket. Az Instagram esetében a különbség még nagyobb: az ikonok használata 47,7 százalékkal növelte egyes posztok eredményességét. Vagyis az emojik mérhető hatást hoznak a közösségi médiában. Nem kérdés, hogy használni kell őket, csak az, hogyan.

Bár gyakran látni olyan posztokat, ahol az emotikonok kitöltik a képernyőt, a szakértők szerint

céges felhasználás esetén a cél alapvetően az, hogy minél kevesebbet használjunk belőlük. Egy-két jól megválasztott ikon határozottan növeli a kötődést, ennél több, viszont irreleváns ikon viszont inkább csak az mutatja, hogy az adott cég nem túl profin próbálja másolni a trendeket.
A szakértők szerint ebben az esetben nem érdemes túltervezni sem a dolgokat. Ha szabályokat hozunk arra nézve, hogy minden posztban kötelező ilyet használni, vagy előre rögzítjük, hogy a cégünk melyik ikonakat használja kizárólagosan, pont a dolog élő voltát veszítjük el. Már csak azért is kár kőbe vésni az erre vonatkozó céges szabályokat, mert az emojival vagy anélkül kérdést végső soron az adott poszt jellege dönti el.
Egy-egy könnyedebb, vicces témához jól jöhet, egy komoly poszt, szakmai tartalom esetén viszont teljesen idegenül hat.
Az emojik üzleti felhasználásával kapcsolatos egyik legkomolyabb probléma, hogy egyes ikonok másképp jelennek meg a különböző platformokon. Vagyis inkább csak jelentek, hiszen úgy fest, hogy a nagyobb gyártók mostanra összehangolják annyira a dizájnt, hogy ha van is apró különbség, az nem változtat az ikon értelmezésén. Az egységes megjelenés a legtöbb esetben az Apple dizájnereit követi.

Jeremy Burge, az Emojipedia megalkotója szerint nem csak pizzaszeletet, de a pillanatnyi közlésnek megfelelő feltétekkel ellátott pizzaszeletet küldhetünk majd üzenetként. Ahogy már egy ideje kiválaszthatjuk a posztolni kívánt alak haj- és bőrszínét, ugyanúgy lesz majd többféle színű sütemény, vagy éppen macska a kínálatban. Az újdonságok között emellett az inkluzivitás is szerephez juthat. Az Apple épp jóváhagyás alatt lévő 13 emotikonja például a fogyatékkal élő emberek reprezentációját segítené.

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo