A gazdálkodószervezetek már tavaly is az adóügyekben a NAV-nál elektronikus kapcsolattartásra és ügyintézésre voltak kötelezve. Az év végéig képviselőik még használhatták a KÜNY (köznyelven ügyfélkapus) tárhelyet is. Idéntől azonban az ügyfelek – egyéni vállalkozók és hivatali tárhellyel rendelkezők kivételével – az adóügyek elektronikus intézésére kizárólag cégkaput használhatnak, ami alkalmazható többek között a NAV-val való elektronikus kapcsolattartásra, a bevallások beküldésére, hivatalos dokumentumok letöltésére. A NAV, küldeményeit ugyancsak a cégkapun át küldi.
Hogyan kell cégkapus tárhelyről dokumentumot beküldeni a NAV-hoz? Milyen lépéseket kell követni a sikeres beküldéshez? Többek között ezekre a kérdésekre is választ ad a NAV új, cégkapun keresztüli dokumentumbeküldésről szóló videója. A videó a hivatali tárhellyel rendelkező gazdálkodószervezeteknek is segít, mivel a dokumentum a cégkapuval megegyezően küldhető be a hivatali tárhely webes felületéről is.
A gazdálkodószervezeteknek – egyéni vállalkozókat kivéve – a cégkapu használatához csupán regisztrálniuk kell, amit a szervezet képviseletére jogosult természetes személy kezdeményezhet. A regisztrációval kapcsolatos tájékoztató a https://cegkapu.gov.hu oldalon érhető el.Az egyéni vállalkozók esetében az adóügyek intézésében nincs változás, hiszen számukra továbbra is az ügyfélkapu, új nevén a Központi Ügyfél-regisztrációs Nyilvántartáshoz kapcsolódó tárhely szolgál az elektronikus kommunikációra. Mindehhez csak ügyfélkapus regisztrációra vagy tárhelyszolgáltatást is magában foglaló e-személyi igazolványra van szükség.