Utazási cégekhez juthatnak el adataink, tudtunkon kívül

2019. március 19. kedd - 18:06 / piacesprofit.hu
  •    

Egy sor világcég használja iPhone-ok népszerű alkalmazásait arra, hogy adatokat szerezzen ügyfeleiről, anélkül, hogy azok tudnának erről.

Amint szakértők vizsgálatai kiderítették, egyebek mellett a hotels.com, az Air Canada, az Expedia és a Singapur Airlines használja alkalmazásain a Glassbox elemző cég technikáját. Az alkalmazásokba telepített technika rögzíteni tudja a használó képernyőjét, illetve azt, miként kezeli az applikációt – és mindezeket az adatokat továbbítja az adott vállalkozásnak.

Kép: Pixabay

Kép: Pixabay

A képhez tartozik, hogy egyes alkalmazásoknál, mint pl. az Air Canada esetében, nem is takarják ki a tartalom egy részét, így a társaság alkalmazottai, akik az adatokat kezelik, láthatják az útlevél-számokat és a hitelkártya-adatokat is – másoknál e-mail és postai címek maradnak láthatók.

Valamennyi alkalmazás kibocsátója hivatkozik adatvédelmi politikájára – de egyetlen egy sem közli használóival, hogy rögzítik a képernyőjét, így azok nem is tudhatnak erről.

Meglehet, hogy tényleg nálad van a hiba
Az alkalmazások biztonságának ellenőrzésénél a vállalatok soha nem lehetnek elég alaposak, hiszen a sérülékenységek rendkívül változatos formákban jelentkeznek, és folyton új hibák bukkannak fel, amelyeket a kiberbűnözők igyekeznek kihasználni.

A Glassbox mellett más cégek, így az Appsee és az Uxcam is kínálják ezt a fajta technikát s azt sok nagyvállalat használja. Miután a fogyasztó nem képes észlelni adatainak ilyen kezelését, az egyetlen lehetőség: nem használni alkalmazásokat, amelyek ezt a technikát alkalmazzák, kerülni ezeket a cégeket.

(Forrás:TechCrunch)