Még többet költünk játékra az idén

2018. június 19. kedd - 17:04 / piacesprofit.hu
  •    

A magyar családok többet költenek játékra idén nyáron, mintegy 10 százalékkal nő az átlagos kosárérték, a teljes költés elérheti a 6,5 milliárd forintot a REGIO JÁTÉK friss eladási statisztikái szerint. A legjobban fogyó termékek sorát a Fidget Spinner helyébe lépő Slime nyitja, de a kiugróan magas labdaeladások kapcsán a foci-vb is érezteti hatását.

Tavalyhoz képest ismét többet költenek a magyar családok nyári játékokra és strandkellékekre: online vásárlások esetében 10 százalékkal 7526 forintra, míg a bolti értékesítésnél közel 15 százalékkal 5672 forintra nőtt az átlagos kosárérték. „Az egész piacra nézve ez azt jelenti, hogy az idei évben a nyári játékpiac összességében elérheti a 6,5 milliárdos forgalmat” – árnyalta a képet Gyaraki Dávid a RÉGIO JÁTÉK marketingvezetője. A szezon slágertermékei a szabadtéri, illetve strandoláskor használatos játékok közül kerülnek ki. „A 10 legjobban fogyó konkrét termék közt nyolc a strandoláshoz köthető, habár éppen az aranyérmes nem sorolható ide. Úgy tűnik, hogy megvan a Fidget Spinner utódja, a hónapok óta tartó Slime őrület ugyanis eladási rekordokat döntöget. Ezenkívül az éppen zajló foci-vb is komoly hatással van az értékesítésre, a nyári játékok sorában a labda előkelő helyen szerepel” – részletezte a nyári játékeladási trendeket Gyaraki Dávid.

túl sok a hamis játék

Kép: Pixabay

Nagy segítség a szülőknek a tábor és a nagyszülők

A nyári gyermekfelügyelet megoldása 10 magyar családból 4-nek nehézséget okoz, a kiskorúakra egyébként a háztartások kétharmadában leginkább az anya vigyáz. A közös teherviselés csak nagyjából minden harmadik családra jellemző, míg 100 esetből mindössze 4-szer fordul elő az, hogy az apa marad otthon. Aduászként az esetek háromnegyedében a nagyszülők kerülnek elő, ők azok, akik kitöltik a szülők nélküli napokat.

Valóra vált horror: játékok kémkednek az otthonunkban?
Egyes modern játékok úgy képesek beszélgetni a gyerekekkel, vagy éppen válaszolni a kérdéseikre, hogy az internetre csatlakoznak. Közben pedig olykor kamerával, mikrofonnal kémkednek utánunk…

„Emellett a leggyakoribb alternatívát a táborozás jelenti, ami közel minden 2. családra jellemző. A szülők a választás során elsősorban a biztonságra és a programokra helyezik a hangsúlyt. Ez utóbbi kapcsán sorrendben a sportolást, az alkotást, illetve a természetközeli élményt keresik gyermekünknek, 1 hétre pedig a többség maximum a 20-40 ezer forint közötti sávban áldoz” – mondta Gyaraki Dávid. Persze ez csak a tábor közvetlen költsége, ehhez társul még például a zsebpénz, amire a szülök 43 százaléka naponta maximum 1000 forintot, 38 százaléka 1000-3000 forint közötti összeget biztosít.

Nyári iskolakényszer

S habár a gyerekek nyáron szívesen megfeledkeznének az iskoláról, ezt a szülők egy része nem engedi; a szünidő során tíz válaszadóból mindössze 4 biztosít teljes kikapcsolódást gyermekének. Minden 3. szülő törekszik rá, hogy gyermek hetente 1-2 órát foglalkozzon iskolai dolgokkal, míg minden 4. családban bevett forma, hogy a gyermek augusztusban már megkezdi az iskolai felkészülést. A nyári tanórák leggyakoribb eleme egyébként a kötelező olvasmányok olvasása, az előző év során tanultak ismétlése, amit az idegen nyelv tanulása és gyakorlása követ.

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.