Már nem félnek az adóemeléstől a cégek

A K&H kkv bizalmi index 10 pontos emelkedést követően elérte második csúcspontját, jelenleg 15 ponton áll. A kiemelkedő hangulatjavulás leginkább annak köszönhető, hogy a cégek a közterhek idei alakulását és az elmúlt hónapok gazdasági intézkedéseit is kedvezőbben látják. A bizalom minden árbevétel-kategóriában és ágazatban javult, de a középvállalkozásoknál és az agrárszektorban a legerősebb.

A hazai mikro-, kis- és középvállalkozások következő egy évre vonatkozó várakozásait 2004 óta jelző K&H kkv bizalmi index elérte második csúcspontját: 10 pontos emelkedést követően jelenleg 15 ponton áll. „A vállalkozások meglehetősen optimisták a kormányzati intézkedéseket illetően, hiszen az index egyik fő mozgatórugója, hogy a közterhekre vonatkozó várakozások eddigi negatív képe enyhült. Ezzel együtt pedig a gazdaságpolitikával kapcsolatban is derűlátóbbak lettek. A cég saját gazdasági helyzetét befolyásoló tényezőkben ugyanakkor nem várnak számottevő változást a kkv-k az előző negyedévhez képest” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv szegmens marketing vezetője.

Kép: Pixabay

Enyhült a félelem a magasabb közterhekkel kapcsolatban

Az index mostani látványos emelkedése egyértelműen annak köszönhető, hogy jelentősen mérséklődött a vállalkozásokat érintő adókkal és járulékokkal kapcsolatos eddigi negatív hangulat. „Az elmúlt két negyedévben komoly félelem alakult ki a cégek körében, hogy emelkedni fognak az őket érintő közterhek. Ez most szemmel láthatóan enyhült, hiszen akik eddig növekvő adókkal és járulékokkal számoltak, most már inkább azok jelenlegi szinten maradását valószínűsítik: 54%-ról 35%-ra zsugorodott ugyanis az emelkedő közterhekkel, ezzel párhuzamosan pedig 21%-ról 34%-ra ugrott a változatlan mértékű közterhekkel számoló cégek aránya.

Magyar gazdasági kilátások: minden nagyon jó
A lendületes évkezdet hatására a Takarékbank 4,2 százalékról 4,4 százalékra emelte az idei, valamint 3,5 százalékról 3,6 százalékra a jövő évi GDP növekedési előrejelzését. Az elemzők becslése szerint a tavalyihoz képest valamelyest lassabb ütemben ugyan, de továbbnövekszik a gazdaság: 4,4 százalékos növekedésre számítanak.
Ezzel összefüggésben pedig a gazdaságpolitikával és a kormányzati intézkedésekkel kapcsolatban is mérséklődött a pesszimizmus, hiszen az előző negyedévhez képest fele annyian (13%) vélekednek úgy, hogy az utóbbi hónapok intézkedései negatívan hatottak volna a cég versenyképességére” – részletezte az eredményeket Kovács Viktor Zoltán.

A bizalom minden árbevétel-kategóriában és ágazatban erősödött. Az eddigi trendhez hasonlóan a középvállalkozások bizalma a legerősebb (26 pont), a kisvállalkozások bizalma jelenleg 20 ponton áll, de a kisvállalkozások is kezdenek felzárkózni (8pont). Az ágazatok közül továbbra is az agrárium a legbizakodóbb (27 pont), miközben a szolgáltató, az ipari és a kereskedelmi szektor szinte azonos várakozásokkal tekint a következő egy évre (16 pont, 14 pont és 12 pont).

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo