újrahasznosítható cikkek


Botrányt csinált a Nestlé közgyűlésén a Greenpeace a műanyagok miatt

Botrányt csinált a Nestlé közgyűlésén a Greenpeace a műanyagok miatt 

A Coca Cola, a PepsiCo és a Nestlé a leggyakoribb márkák a tengerekben úszó műanyagszemétben. A zöld szervezet azért gyakorol nyomást a svájci élelmiszeripari világcégre, hogy ne használjon többé eldobható műanyag eszközöket és csomagolásokat.
Lehetne plasztikmentes a húsvét?

Lehetne plasztikmentes a húsvét? 

Műfű, műanyag tojás, műanyag kosár és temérdek felesleges csomagolás. Ahogy szinte minden, a kiskereskedelem fókuszában álló ünnepkor, húsvét alkalmával is jelentősen megnő a műanyagfelhasználás.
Ezért tiltotta be az EP a műanyag evőeszközöket és szívószálakat

Ezért tiltotta be az EP a műanyag evőeszközöket és szívószálakat 

Az Európai Parlament megszavazta azt a direktívát, mely betiltja az egyszer használatos plasztik evőeszközöket, szívószálakat és kávéspoharakat. A tagországok két éven belül kötelesek érvényesíteni a tilalmat saját jogkörben.
Műanyagszemét: ezek a legismertebb márkák a tengerben

Műanyagszemét: ezek a legismertebb márkák a tengerben 

Műanyagszemetünk már több száz kilométerre a lakott területektől is megtalálható: ott van a bálnák gyomrában, sőt az Északi-sark jegében is találtak már plasztikot. A Greenpeace 239 tisztítóakcióban szedett össze hulladékot, ez alapján állapította meg, melyik a leggyakrabban előforduló brand az óceánokban.
Megnyílt a világ első műanyagmentes élelmiszerboltja

Megnyílt a világ első műanyagmentes élelmiszerboltja 

A teagyártók a filteres teát, az élelmiszergyártók a csomagolást kezdik megújuló alapanyagokból gyártani. Hollandiában a világ első műanyagmentes élelmiszerboltja 700 terméket kínál, köztük joghurtot, húst és is, amiknél már eléggé megszoktuk, hogy plasztikba vannak csomagolva.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Égető szüksége van a cégeknek az államilag támogatott lízingkonstrukciókra

Égető szüksége van a cégeknek az államilag támogatott lízingkonstrukciókra  

A hazai lízingpiac 2025 első félévében enyhe növekedést mutatott a finanszírozott összeg tekintetében, miközben a szerződések száma visszaesett.

Gazdaság

Ráfizet a tulajdonos, ha erre nem figyel a lakáskiadásnál

Ráfizet a tulajdonos, ha erre nem figyel a lakáskiadásnál  

A lakáskiadóknak célszerű a bérleti díj 5-10 százalékát folyamatosan visszaforgatniuk, tízévenként pedig egy nagyobb felújítást elvégeztetniük.

Társadalom

Luxizás: kiderült, mi szúrja a magyarok szemét

Luxizás: kiderült, mi szúrja a magyarok szemét  

Nem telhet el úgy egy nyár, hogy ne kerülne a politikai napirend frontvonalába a “luxizás”.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo