Műszakicikk kereskedelem cikkek
A digitális átállás dobta meg a forgalmat
Az idei második negyedévben a műszaki tartós fogyasztási cikkek értékesítése 14 százalékkal bővült Magyarországon a megelőző év azonos időszakához viszonyítva a piac adatait összesítő GfK TEMAX mutatószám szerint. E növekedés legjavát az egyébként két számjegyű növekményt generáló szórakoztató elektronikai és a telekommunikációs piac, valamint az a fotópiac adta, amelynek az eladásai nem egészen tíz százalékkal gyarapodtak.
Jól kezdődik az év a kereskedőknek
2013 első negyedévében a tartós fogyasztási cikkek értékesítése 11 százalékkal nőtt Magyarországon. Ez a növekedés elsősorban az IT szektor eredményeinek köszönhető, de a háztartási kis- és nagygépek, illetve a szórakoztató elektronikai cikkek iránti keresletben is mérsékelt bővülés volt megfigyelhető.
Bajban lesznek a műszaki boltok
A háztartási gépeket előállító és forgalmazó vállalkozások lehetnek az idén várhatóan 2,7 százalékkal csökkenő lakossági fogyasztás vesztesei, ugyanis egyes termékcsoportok iránt már az év első hónapjaiban is 10 százalékkal esett a kereslet – derül ki az Atradius Hitelbiztosító legfrissebb iparági előrejelzéséből. Az Atradius szerint a hipermarketekkel küzdő, kis alapterületű műszakicikk-üzleteket különösen rosszul érinti majd a zsugorodó fogyasztás.