Magyar termék - hazai pálya cikkek
Több magyar terméket vásároltunk a járvány hatására
Egy friss kutatásból kiderült, hogy a vásárlók több mint egyharmada 10 százalékkal többet is hajlandó fizetni egy termékért, ha az Magyarországon készült. A járvány ideje alatt megugrott azoknak a száma, akik több magyar árut vesznek. A fogyasztókat a hazai áruk kiválasztásában leginkább a védjegyek segítik. Ezek közül a Magyar Terméket tanúsító védjegyet nevezte meg a legtöbb megkérdezett a magyar eredetet mutató jelölések közül.
Így nyaralunk idén
Katasztrofális év után van a hazai turizmus és a vendéglátás, és a jelenlegi helyzetet, a fokozatos nyitást is áthatja a bizonytalanság. A rendkívül nehéz időszaknak azonban néhány érdekes, sőt kedvező hozadéka is van, amely reménysugárt jelenthet a járvány utáni időszakra nézve. Az elmúlt év tapasztalata ugyanis az, hogy nem csupán kényszer, hanem trendi lett a belföldi nyaralás, és erre a korábbiaknál sokkal komplexebb csomagokkal készültek a borászatok is. A járványban kifejezetten népszerű alternatívát jelentettek a borturizmus szabadtéri, kulturális vagy családi programokkal fűszerezett eseményei, amely tartós változást hozhat az ágazatban.
„Az elismerések igazolják, hogy jó úton járunk” - Schieber Anita borról, alkotásról és üzletről
Egy szokatlanul barátságtalan időjárással megvert évben, nehéz évjáratban indult útjára tíz évvel ezelőtt a Schieber Pincészet, a kezdeti nehézségek azonban így sem tudták elvenni a kedvet a továbbiaktól. Schieber Anita és férje, Schieber Markus tudatos technológia-fejlesztési lépésekkel, elhivatottsággal, tapasztalatszerzéssel vágott neki a megmérettetésnek, amely a borbarátok kegyeiért zajlik. A tudatos beruházások, a minőségre törekvés és a küldetéstudat meghozta az eredményeket is. A Schieber borok több rangos díjat elhoztak már, Schieber Anita mégis arra a legbüszkébb, hogy a szekszárdi borvidék messze földön híres borászokból álló mezőnye tavaly a borvidék legjobbjának választotta a Tabu kékfrankost.