Iratrendezés cikkek
Meddig kell tárolni a céges papírokat?
A vállalkozásoknál – függetlenül attól, hogy kisebb cégről vagy nagyvállalatról beszélünk – igen gyakran felmerülő kérdés, hogy meddig, hány évig célszerű megőrizni a jó néhány éve lejárt szerződéseket, számlákat, egyéb bizonylatokat. A határidők adónemenként eltérőek lehetnek, de az általános szabály ugyanaz. Íme a legfontosabb tudnivalók.
A papírkosárba szórjuk a pénzt
Egy szervezeten belül nap, mint nap rengeteg dokumentum keletkezik. elektronikusan, mégis csupán egy részük jár be később digitális életutat, többségük ugyanis papírra kerül, és sokuk egyszerűen a papírkosárban végzi.
Az Ön cégét is meglopják, csak idő kérdése!
Kétszáz hazai kis- és középvállalkozás adatvédelmi és iratmegsemmisítési szokásait mérték fel egy reprezentatív kutatásban, amelyből kiderült, bár a kkv-k 90 százalékánál vannak bizalmas jellegű iratok, 25 százalékuknál egyáltalán nincs semmiféle előírás ezek kezelésére. Ezek után nem meglepő, hogy szintén majdnem egyötödük már szenvedett el versenyhátrányt adataikkal való visszaélés miatt.