Fenntarthatósági jelentés cikkek


Így hamukálnak az olajcégek a klímaváltozásról

Így hamukálnak az olajcégek a klímaváltozásról 

Nem ismerik el, hogy jelentős szerepük volt a létrejöttében, hogy most zajlik, és hogy azonnali cselekvésre lenne szükség. Fenntarhatósági és etikai jelentéseikben valami távoli dologkként kommunikálják a globális felmelegedést, amit majd egyszer kezelni kellene. Ha egyáltalán érdemes és már nincs túl késő ehhez.
A fenntarthatóság fontos lépés a üzleti siker felé

A fenntarthatóság fontos lépés a üzleti siker felé 

Ma már szinte nincs is olyan sikeres nagyvállalat, amely ne akarna ügyfeleinek, dolgozóinak is fenntartható értékeket adni. Sőt, a legtöbbször a fenntarthatóság már nem egy különálló célrendszer, hanem szervesen beépül a mindennapi működésbe, üzleti gondolkodásba is – derült ki a KPMG fenntarthatósági jelentéskészítési gyakorlatokról szóló üzleti reggelijén. Ez különösen fontos most, hiszen olyan gazdasági, környezeti és társadalmi kihívásokkal kell szembesülnünk, amelyek meghatározzák a hétköznapjainkat, valós kockázatot, de egyben üzleti lehetőségeket is jelentenek a vállalatoknak.
A felelős vállalatoké a jövő

A felelős vállalatoké a jövő  

Növekszik a társadalmi és gazdasági fejlődésért stratégiai megoldásokat megvalósító közép-európai vállalatok száma és egy 2017-ben életbe lépő EU-s előírás szerint a nem pénzügyi és diverzitási jelentések súlya is – derül ki a Deloitte közép-európai CSR-vezetők körében végzett felméréséből.
Túl sok minden hiányzik a fenntarthatósági jelentésekből

Túl sok minden hiányzik a fenntarthatósági jelentésekből 

Kulcsfontosságú fenntarthatósági információk hiányoznak az éves pénzügyi és vállalati felelősségvállalási jelentésekből, a globális iránymutatások alkalmazása viszont segítheti a továbbfejlődést – derül ki a KPMG friss nemzetközi tanulmányából.
A válság ártott a CSR-nek is

A válság ártott a CSR-nek is 

A cégek által - itthon egyelőre még nem kötelezően - elkészített fenntarthatósági jelentések elemzése alapján a válság ezen a területen is érezteti hatását.
Kisebb szennyezést füllentenek a multik

Kisebb szennyezést füllentenek a multik 

Az Environmental Investment Organisation kimutatása szerint a világ 800 legnagyobb vállalatának többsége téves adatokat ad meg légszennyezéséről, vagy üzletvitele emissziós vonzatának csak egy részét vallja be. A karbonkönyvelés elmismásolását az is segíti, hogy sokuk nem szerződtet független auditort.
Nehezebb lehet megfelelni a fenntarthatóság szabványainak

Nehezebb lehet megfelelni a fenntarthatóság szabványainak 

Változik a világ legelterjedtebb fenntarthatóságijelentés-keretrendszere. A szakértők szerint ez a jó szándék ellenére akár ronthat is a helyzeten, ha a vállalatokra fenntarthatatlan terheket rónak.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Óriási a pénzügyi bizonytalanság a magyarok körében

Óriási a pénzügyi bizonytalanság a magyarok körében  

A magyarok fele mondja, hogy egy életünk van, amit ki kell élveznünk, miközben 40 százalék „borzasztóan érzi magát minden elköltött forint után”.

Adózás

Szívhatják a fogukat a dohányosok: brutálisan megdrágulhat a cigaretta

Szívhatják a fogukat a dohányosok: brutálisan megdrágulhat a cigaretta  

Csaknem 50 százalékos, de inkább azt meghaladó mértékben drágulhatnak a cigaretták Magyarországon.

Cégblog

Kivonták a forgalomból a Family Frost egyik termékét

Kivonták a forgalomból a Family Frost egyik termékét  

Gyorsfagyasztott burgonyakrokettben mutattak ki ásványolaj szennyezettséget. 

Gazdaság

Óriási a pénzügyi bizonytalanság a magyarok körében

Óriási a pénzügyi bizonytalanság a magyarok körében  

A magyarok fele mondja, hogy egy életünk van, amit ki kell élveznünk, miközben 40 százalék „borzasztóan érzi magát minden elköltött forint után”.

Infokom

Elveszi a mesterséges intelligencia a munkánkat? Mire jó egyáltalán az AI?

Elveszi a mesterséges intelligencia a munkánkat? Mire jó egyáltalán az AI? 

2022. november 30-án mutatták be a nagyközönség számára a ChatGPT mesterséges intelligencia chatbotot, és sikeréről mindent elmond, hogy 2 hónap alatt 100 millió felhasználó töltötte le az alkalmazást. Csak összehasonlításképpen: a TikToknak ehhez 9 hónapra, a Youtube-nak 1,5 évre, a Facebooknak 4,5 évre volt szüksége. A Klasszis Podcast legújabb adásában körüljártuk az AI legégetőbb és legaktuálisabb kérdéseit.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo