EQ cikkek
Mit tud tenni egy cégvezető válsághelyzetben?
A vállalatvezetőnek sosincs könnyű dolguk, főleg nem krízis idején. Válsághelyzetben egy cég vezetőjeként még nagyobb felelősség hárul az emberre, és nagyban meghatározza a vállalkozás jövőbeli sikereit az, hogy hogyan reagál a jelen akadályaira. Az érzelmi intelligencia (EQ) egyébként is nélkülözhetetlen kvalitás, most azonban még inkább szükség van rá.
Nem elég tudni, érezni kell
Nem elég ma már, ha a vezető kiváló a munkatársak között szakmai szempontból, ha tisztában van a motiválás alapvető módszereivel, ha bölcs és igazságos. Újabb szuperképességre van szükség.
EQ forradalom előtt állnak a sikeres magyar cégek?
Az érzelmi intelligencia (EQ) karrierje szépen ível felfelé a közbeszédben, a közgondolkodásban, a hétköznapi életben. Mindenféle színes magazinokban olvashatunk róla cikkeket, szép számmal jelennek meg könyvek a témában. Lényeges kérdés, hogy az EQ jelentőségének felismerése mikor és milyen mértékben foglalja el az őt megillető helyet a szervezetek életében, a munkahelyeken.
Megengedhetők az érzelmek a munkahelyen?
A vállalatoknál általános vélekedés, hogy mivel a pénz mozgatja az üzleti világot, az arról való döntéseknek racionalitáson kell nyugodniuk, ott érzelmeknek nincs helye. Pedig tudósok megállapították, érzelmeink meghatározzák gondolkodásunkat, sőt, egyes kutatók azt állítják, hogy befolyásolják racionális döntéseinket.