Car sharing cikkek
Havonta 10 napra tudunk bérelni autót abból a pénzből, amennyi egy saját kocsi havi költsége
Mára a bérlés a legtöbbeknek kifizetődőbb lehetőség.
Immár pontosan tudható, évi hány kilométer alatt nem éri meg saját gépkocsit tartani
JMSZ: alacsony a céges autók kihasználtsága, a carsharing a környezetvédelmet is támogatja.
Közösségi vagy saját? Itt a vízválasztó az autósoknak
Tévhit, hogy a közösségi autózás drágább lenne, mint a saját autó fenntartása, hiszen 7500 kilométeres éves használat alatt sokak számára a carsharing a saját autóval szemben olcsóbb alternatívát nyújthat.
Változás küszöbén az autózás jövője
Bár járványhelyzetben a közösségi autózás egy lehetséges megoldás az érintkezésmentes és biztonságos közlekedésre, mégis sokan még mindig nem hisznek az autómegosztókban. Pedig a számok azt igazolják, hogy ez jelenti a közlekedés jövőjét, legalábbis a nagyvárosokban. Budapesten jelenleg több mint 1000 carsharing autó vehető igénybe, a 4 évvel ezelőtti számokhoz képest – amikor a GreenGo a piacon elsőként indította flottáját, akkor 45 elektromos autóval – a fejlődés megkérdőjelezhetetlen. Ám mégis elmaradunk a hasonló méretű Bécstől, ahol nagyjából másfélszer ennyi közösségi autó fut az utakon. Az elmúlt néhány hétben megtörtént Magyarország „digitális átállása”, a lakosság egy része már online intézi ügyeit. A kérdés az, hogy vajon a közlekedés átalakulására is számíthatunk-e a krízis időszaka alatt.
Új autómegosztó jön Budapestre
Még ebben az évben megkezdi működését Budapesten a We share, a Volkswagen és a Skoda autómegosztó szolgáltatása.