Közösségi vagy saját? Itt a vízválasztó az autósoknak

Tévhit, hogy a közösségi autózás drágább lenne, mint a saját autó fenntartása, hiszen 7500 kilométeres éves használat alatt sokak számára a carsharing a saját autóval szemben olcsóbb alternatívát nyújthat.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A GreenGo, hazánk egyetlen kizárólag elektromos autókból álló flottáját üzemeltető autómegosztója alapos elemzésnek vetette alá a saját tulajdonú, illetve a közösségi autó költségeit, valós élethelyzeteket modellezve. Két városi kisautót – egy 14 éves, önerőből vásárolt, illetve egy 4 éves, 50 százalékban hitelre beszerzett gépkocsit – hasonlítottak össze az elektromos közösségi autókkal, különböző használati szokások és az évente megtett kilométerek alapján.

A GreenGo összegyűjtötte az összes beszerzéssel, fenntartással és a finanszírozással kapcsolatos költséget, így például az adókat, a biztosításokat, a műszaki vizsgák, a szervízek és kerékcserék díjait, ezen felül számoltak még például a parkolási díjakkal, a mosással, az autópályamatricákkal, és természetesen a benzinköltséggel is.  A közösségi autózás esetében könnyebb a helyzet, a GreenGonál perc alapon kell fizetni a használatért és ezen felül nincsenek további költségek.

Markáns lehet a különbség: havonta akár 30-50 ezer forint takarítható meg

A GreenGo az egyik számításban évi 6800 km-es autózással kalkulált, ez nagyjából annyit tesz, mintha valaki minden nap autóval járna dolgozni és hétvégente kisebb kiruccanásokra, bevásárlásra használja járművét.  Ebben az esetben a 14 éves autóval a havi költség 97 ezer forint, míg a 4 éves autók tulajdonosai 116 ezer forintot költenek el. Ezzel szemben GreenGo havidíjas előfizetéssel egy hónapra csak 82 ezer forint a költség, tehát már napi szintű használat mellett is érdemes lehet közösségi autóra váltani.

Az igazán markáns különbség azonban akkor mutatkozik meg, ha valaki nem napi szinten használ autót, hétköznaponként például csak 2-3 alkalommal vezet, hétvégén pedig ugyanúgy rövidebb utakra használja gépjárművét. Évi 3900 kilométeres távval számolva ugyanis a 14 éves saját jármű havi költsége 59 000 forint, a 4 évesé 78 000 forint, míg a GreenGo havidíjas csomagját használva mindössze 30 ezer forintot fizetnek a felhasználók. Vagyis havonta 30-50 ezer forint takarítható meg, ami éves szinten jelentős összeg.

„A számításokból azt látjuk, hogy a saját tulajdonú autó fenntartása nagyjából 7500 kilométeres éves használat felett lehet kifizetődőbb a budapestieknek, de ez persze számos tényezőtől függ – mint például az autó kora, mérete, a közlekedési szokások vagy a lakóhely. A közösségi autózás azonban nem csak pénztárcánknak kedvezhet, hanem a környezetünk védelme érdekében is célszerűbb, hiszen a tisztán elektromos autókkal és a saját autóbirtoklás visszaszorulásával a károsanyag-kibocsátás is csökken” – közölte Ádám Boglárka, a GreenGo vezérigazgatója.
 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo