Broadband cikkek


Digitális átállás: a televíziózás új korszaka

Digitális átállás: a televíziózás új korszaka 

Az analóg televíziózás által lefoglalt jó minőségű, alacsony tartományban lévő frekvenciák mintegy háromnegyede felszabadul 2012-ig a digitális televíziózásra való átállás miatt. Ez jelentősen gyorsíthatná a szélessávú internet terjedését, kérdés azonban, hogy ki és hogyan fogja meghatározni a követendő spektrumpolitikát. Az Amerikai Egyesült Államok és Japán már lépett a digitális hozadék hasznosításában, Európa pedig igyekszik nem lemaradni.
20 megabájt a telefonodra a Pannontól!

20 megabájt a telefonodra a Pannontól! 

A mobiltelefon kijelzőjén történő internetezés ma már nem újdonság: praktikus módja ez a legfrissebb hírek, események nyomon követésének, moziműsor, menetrend böngészésének, a myVIP és egyéb közösségi oldalak elérésének, de akár e-mailezhetünk is a mobiltelefonunk segítségével.
Miért nem kell a magyarnak a szélessáv?

Miért nem kell a magyarnak a szélessáv? 

Magyarország szélessávú mutatói a lefedettség, árak, minőség és verseny terén jobbak az uniós átlagnál, ugyanakkor a lakosság és a KKV-k körében még mindig jelentősen elmarad a penetráció az unió élvonalától.
A sebességtesztek mit sem érnek?

A sebességtesztek mit sem érnek? 

A szolgáltatók általában nem hajlandóak elárulni az általuk kínált internet elérés valódi sebességét. A pontos értékek meghatározására számos honlap vállalkozik, ám az ilyen oldalak többsége megbízhatatlan.
Magyarországon is indul a mobilkód

Magyarországon is indul a mobilkód 

A Pannon, a Sanoma, és a T-Mobile összefogásaként elindult a magyarországi mobilkód kísérlet. Az elsősorban Japánban és Nyugat-Európában elterjedt technológia egy kétdimenziós vonalkód, ami fölé fényképezőgépes mobiltelefont tartva információkhoz lehet jutni.
Félmillióan gyorsan szeretik

Félmillióan gyorsan szeretik 

Január végén a három magyarországi mobilszolgáltatónak 508 ezer mobilinternet-előfizetője volt és az elmúlt három hónapban 424 ezer SIM-kártyán zajlott adatforgalom - derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) által első ízben közzétett mobilinternet-gyorsjelentésből.
Minden második családnak van csak számítógépe

Minden második családnak van csak számítógépe 

Egy év alatt több mint 200 ezerrel nőtt a vezetékes internet előfizetések száma Magyarországon 2008-ban, a növekedést a lakossági internet hozzáférési igény generálta. Az év közepétől azonban már a mobilinternet eladások jelentették a húzóerőt, a szolgáltatás 2007-es megjelenését követően többszázezren döntöttek úgy, hogy mobilinternet szolgáltatást használnak. Az internet előfizetések száma év végére megközelítette a 2,2 milliót.
Notebook 50 ezerért

Notebook 50 ezerért 

Ebben az évben a hazai mobilszolgáltatók közül kizárólag a T-Mobile-nál lesz kapható az új, beépített HSDPA-modemes Acer Aspire One netbook, amely kis méretének és 1,1 kilogrammos súlyának köszönhetően egy kisebb táskában is elfér.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Óriási tévhit kering a nyugdíjmegtakarítások körül

Óriási tévhit kering a nyugdíjmegtakarítások körül  

Egyértelműen szükség van az önkéntes nyugdíj- és egészségpénztári megtakarítások után igénybe vehető szja-visszatérítés szabályainak változtatására.

Pénzszerzés

Rekordot döntött Elon Musk vagyona

Rekordot döntött Elon Musk vagyona 

Forbes magazin: Elon Musk vagyona elérte az 500 milliárd dollárt.

Gazdaság

Tájékozatlanok a magyarok fontos ügyekben, de kemény véleményük van arról, amit nem tudnak

Tájékozatlanok a magyarok fontos ügyekben, de kemény véleményük van arról, amit nem tudnak 

Az elmúlt időszakban Trump amerikai elnök egyre keményebb oroszellenes nyilatkozatai ismét előtérbe helyezték Magyarország Oroszországból származó energiaimportjának – olaj- és gázfüggőségének – kérdését. Ennek kapcsán az Europion október elején 1300 fős országos reprezentatív mintán vizsgálta, hogyan látja a magyar társadalom az orosz energiafüggőség problémáját. Az eredmények egy alapvetően alacsony tájékozottságú, ugyanakkor az ügyben szélsőségesen megosztott közvélemény képét rajzolják fel.

Társadalom

Rázós hónapok elé nézünk, minden idők legdurvább kampánya jön

Rázós hónapok elé nézünk, minden idők legdurvább kampánya jön 

A 2022-es választásokhoz képest egyértelműen durvább kampányra számít a magyarok többsége.

Infokom

Növekvő aggodalom a mesterséges intelligencia miatt

Növekvő aggodalom a mesterséges intelligencia miatt  

Miközben az AI-felkészültségünk javul, a mesterséges intelligencia iránti bizalmatlanságunk fokozódik.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo