Adóterhelés cikkek


Négy forintból egy adóra megy

Négy forintból egy adóra megy 

Miközben a hazai kisvállalkozások összességében fejlődnek, árbevételük meghatározó részét továbbra is közterhekre fordítják – derül ki a CIB Bank adataiból.  Egy 400 ezer forint alatti forgalmú magyar mikrovállalkozás átlagosan minden negyedik forintját adóra utalja. Piaci adatok alapján a közterhek aránya a cégek méretével fordítottan arányos: 4 millió forintos pénzforgalom fölött már csak minden tizedik forintból válik adóforint.
Járulék, vagy adócsökkentéssel járnánk jobban?

Járulék, vagy adócsökkentéssel járnánk jobban? 

A kormányzat nemrégiben beígért járulékcsökkentési tervei kapcsán még semmi biztosat nem tudni, így azt is nehéz meghatározni, ki és mennyivel jár majd jobban. Az RSM Hungary szakértőjének segítségével utánaszámoltunk, mi érné meg a munkavállalóknak és a cégeknek.
Magasabb adókra számítanak a vállalatok

Magasabb adókra számítanak a vállalatok 

Visszafogott optimizmussal kezdik az idei évet a hazai nagyvállalatok. A cégek elsősorban saját helyzetüket illetően számítanak kedvező kilátásokra, míg a makrogazdasági környezet szempontjából inkább stagnálást várnak.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Óriási a pénzügyi bizonytalanság a magyarok körében

Óriási a pénzügyi bizonytalanság a magyarok körében  

A magyarok fele mondja, hogy egy életünk van, amit ki kell élveznünk, miközben 40 százalék „borzasztóan érzi magát minden elköltött forint után”.

Adózás

Szívhatják a fogukat a dohányosok: brutálisan megdrágulhat a cigaretta

Szívhatják a fogukat a dohányosok: brutálisan megdrágulhat a cigaretta  

Csaknem 50 százalékos, de inkább azt meghaladó mértékben drágulhatnak a cigaretták Magyarországon.

Cégblog

Kivonták a forgalomból a Family Frost egyik termékét

Kivonták a forgalomból a Family Frost egyik termékét  

Gyorsfagyasztott burgonyakrokettben mutattak ki ásványolaj szennyezettséget. 

Infokom

Elveszi a mesterséges intelligencia a munkánkat? Mire jó egyáltalán az AI?

Elveszi a mesterséges intelligencia a munkánkat? Mire jó egyáltalán az AI? 

2022. november 30-án mutatták be a nagyközönség számára a ChatGPT mesterséges intelligencia chatbotot, és sikeréről mindent elmond, hogy 2 hónap alatt 100 millió felhasználó töltötte le az alkalmazást. Csak összehasonlításképpen: a TikToknak ehhez 9 hónapra, a Youtube-nak 1,5 évre, a Facebooknak 4,5 évre volt szüksége. A Klasszis Podcast legújabb adásában körüljártuk az AI legégetőbb és legaktuálisabb kérdéseit.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo