Adatvédelmi bírság cikkek


A Google-bírság, és ami mögötte van

A Google-bírság, és ami mögötte van 

A francia adatvédelmi hatóság (CNIL) 2019. január 21-én 50 millió eurós (kb. 16 milliárd Ft) bírsággal sújtotta a Google LLC-t az általános adatvédelmi rendelet (GDPR) szabályainak megsértése miatt. A bírság nagysága az eddigi legnagyobb a GDPR 2018. május 25-i hatálybalépése óta, és a 20 millió eurós maximum nominális bírság helyett a hatóság az adatkezelő Google LLC éves árbevétele alapján határozta meg a bírság összegét.
Rájár a rúd a Facebookra

Rájár a rúd a Facebookra 

Tízmillió euróra büntette december 7-én hozott határozatában az olasz versenyhatóság a Facebookot, a felhasználók adataival való visszaélés miatt. A közösségi portálnak nem ez az első összetűzése az olasz hatóságokkal - és a GDPR miatt várhatóan nem is az utolsó.
Így lehet GDPR-kompatibilis az ügyfélszolgálat

Így lehet GDPR-kompatibilis az ügyfélszolgálat 

Hogyan válhatnak GDPR-kompatibilissé az ügyfélszolgálatok? A call centereket üzemeltető Arenim Technologies szakértői az első ellenőrzések tapasztalatai alapján összeszedték, mire érdemes figyelniük a vállalatoknak.
Egy adatvédelmi bírság, és ami mögötte van

Egy adatvédelmi bírság, és ami mögötte van 

Négy nappal a GDPR-rendelet hatálybalépése után büntetett a NAIH adatkezelési ügyben. A Magyar Kosárlabdázók Országos Szövetségére szabtak ki másfél millió forintos adatvédelmi bírságot a játékos-nyilvántartó rendszerével kapcsolatos jogellenes adatkezelés és tájékoztatás miatt.
GDPR: könnyen indíthat eljárást külföldi érintett a magyar adatkezelő ellen

GDPR: könnyen indíthat eljárást külföldi érintett a magyar adatkezelő ellen 

A május 25-én életbe lépő új adatvédelmi szabályozás lebontja a határokat a bírságolások tekintetében. A kötelezettségekről és a tiltásokról beszélt Dr. Mayer Erika ügyvéd.
GDPR-finisben: hírlevelek, tévhitek, adatleltárok, megfeleltetések

GDPR-finisben: hírlevelek, tévhitek, adatleltárok, megfeleltetések 

Az EU-s adatvédelmi törvény, a GDPR elveit, előírásait és a praktikus teendőket ismertette 16 szakember a Piac & Profit által rendezett GDPR - Finisben című konferencián. A legfőbb gondolatokat idézzük fel összefoglalónk 1. részében.
13 furcsa munkakör, amiről sosem hallottunk

13 furcsa munkakör, amiről sosem hallottunk 

Nem talál munkát? Vagy csak szeretne váltani? Mutatunk néhány olyan szakmát, amire biztosan nem gondolt, hogy pénzt lehet keresni vele. Pedig van, aki szájszagot szagol, másokat ölelget, vagy mondjuk épp sorban áll. Hogy mennyi mindennel lehet pénzt keresni!
Szigorodik az adatkezelés, ideje felkészülni!

Szigorodik az adatkezelés, ideje felkészülni! 

Az új uniós adatkezelési szabályozás értelmében súlyos szankciókra számíthatnak az adatvédelmi szabályokat megszegő cégek: a kiszabható pénzbüntetés mértéke a globális éves árbevételük 4%-át is elérheti, amely jelentősen meghaladja a Magyarországon jelenleg kiszabható bírság mértékét.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Karácsony, feketeleves nélkül – interjú

Karácsony, feketeleves nélkül – interjú 

Egyre ijesztőbb hírek jönnek az online, telefonos pénzügyi bűncselekmények, lopások és csalások terjedéséről, lényegében bárki potenciális áldozat lehet.

Költségkímélés

Valami elindult: országosan csökkenek a bérleti díjak

Valami elindult: országosan csökkenek a bérleti díjak 

Az országos albérletpiacon novemberben is csökkent az átlagos lakbér havi összevetésben, mégpedig 0,6 százalékkal.

Pénzszerzés

Hányan örülhetnek a kormány legújabb döntésének?

Hányan örülhetnek a kormány legújabb döntésének?  

Változik a babaváró hitel igényléséhez kapcsolódó korhatár.

Jogi kisokos

Így ne legyen lehúzás a karácsonyi vásárlásokból

Így ne legyen lehúzás a karácsonyi vásárlásokból  

A vásárlásainkat tudatosan és körültekintően végezzük, miközben tisztában vagyunk fogyasztói jogainkkal is.

Klímablog

Teslára hajtanak a hazai cégek az e-autó pályázaton

Teslára hajtanak a hazai cégek az e-autó pályázaton 

A Tesla érte el elsőként a félezres igényelt darabszámot a 30 milliárd forintos keretösszegű vállalati e-autó pályázaton.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo