Adatvédelmi bírság cikkek


A Google-bírság, és ami mögötte van

A Google-bírság, és ami mögötte van 

A francia adatvédelmi hatóság (CNIL) 2019. január 21-én 50 millió eurós (kb. 16 milliárd Ft) bírsággal sújtotta a Google LLC-t az általános adatvédelmi rendelet (GDPR) szabályainak megsértése miatt. A bírság nagysága az eddigi legnagyobb a GDPR 2018. május 25-i hatálybalépése óta, és a 20 millió eurós maximum nominális bírság helyett a hatóság az adatkezelő Google LLC éves árbevétele alapján határozta meg a bírság összegét.
Rájár a rúd a Facebookra

Rájár a rúd a Facebookra 

Tízmillió euróra büntette december 7-én hozott határozatában az olasz versenyhatóság a Facebookot, a felhasználók adataival való visszaélés miatt. A közösségi portálnak nem ez az első összetűzése az olasz hatóságokkal - és a GDPR miatt várhatóan nem is az utolsó.
Így lehet GDPR-kompatibilis az ügyfélszolgálat

Így lehet GDPR-kompatibilis az ügyfélszolgálat 

Hogyan válhatnak GDPR-kompatibilissé az ügyfélszolgálatok? A call centereket üzemeltető Arenim Technologies szakértői az első ellenőrzések tapasztalatai alapján összeszedték, mire érdemes figyelniük a vállalatoknak.
Egy adatvédelmi bírság, és ami mögötte van

Egy adatvédelmi bírság, és ami mögötte van 

Négy nappal a GDPR-rendelet hatálybalépése után büntetett a NAIH adatkezelési ügyben. A Magyar Kosárlabdázók Országos Szövetségére szabtak ki másfél millió forintos adatvédelmi bírságot a játékos-nyilvántartó rendszerével kapcsolatos jogellenes adatkezelés és tájékoztatás miatt.
GDPR: könnyen indíthat eljárást külföldi érintett a magyar adatkezelő ellen

GDPR: könnyen indíthat eljárást külföldi érintett a magyar adatkezelő ellen 

A május 25-én életbe lépő új adatvédelmi szabályozás lebontja a határokat a bírságolások tekintetében. A kötelezettségekről és a tiltásokról beszélt Dr. Mayer Erika ügyvéd.
GDPR-finisben: hírlevelek, tévhitek, adatleltárok, megfeleltetések

GDPR-finisben: hírlevelek, tévhitek, adatleltárok, megfeleltetések 

Az EU-s adatvédelmi törvény, a GDPR elveit, előírásait és a praktikus teendőket ismertette 16 szakember a Piac & Profit által rendezett GDPR - Finisben című konferencián. A legfőbb gondolatokat idézzük fel összefoglalónk 1. részében.
13 furcsa munkakör, amiről sosem hallottunk

13 furcsa munkakör, amiről sosem hallottunk 

Nem talál munkát? Vagy csak szeretne váltani? Mutatunk néhány olyan szakmát, amire biztosan nem gondolt, hogy pénzt lehet keresni vele. Pedig van, aki szájszagot szagol, másokat ölelget, vagy mondjuk épp sorban áll. Hogy mennyi mindennel lehet pénzt keresni!
Szigorodik az adatkezelés, ideje felkészülni!

Szigorodik az adatkezelés, ideje felkészülni! 

Az új uniós adatkezelési szabályozás értelmében súlyos szankciókra számíthatnak az adatvédelmi szabályokat megszegő cégek: a kiszabható pénzbüntetés mértéke a globális éves árbevételük 4%-át is elérheti, amely jelentősen meghaladja a Magyarországon jelenleg kiszabható bírság mértékét.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei

Már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei  

Teljessé vált az NFC elven működő érintésmentes fizetési lehetőségek palettája a Gránit Banknál.

Pénzszerzés

Ha a Fidesz marad kormányon, akkor megyünk tovább a zsákutcába – mondja Petschnig Mária Zita

Ha a Fidesz marad kormányon, akkor megyünk tovább a zsákutcába – mondja Petschnig Mária Zita 

Az 5. évfolyamában járó Klasszis Klub Live 88. adását most a Klasszis YouTube-csatornán megnézheti, vagy a Klasszis Podcast-csatornán meghallgathatja.

Adózás

Könnyít a NAV

Könnyít a NAV 

Könnyítés a biztosítási jogviszony bejelentésnél: számos pozitív változással jön a 08E.

Cégblog

Produktivitás-bajnokok: mely laptopok gyorsítják a cég munkáját?

Produktivitás-bajnokok: mely laptopok gyorsítják a cég munkáját? 

A vállalati digitalizáció gyorsulása egyre több KKV számára teszi kulcskérdéssé, hogy milyen eszközökkel dolgozunk.

Klímablog

Új támogatásra pályázhatnak a cégek

Új támogatásra pályázhatnak a cégek 

Januártól új támogatás segíti a környezeti károk mérséklésében közreműködő vállalkozásokat.

Infokom

Már a vásárlásainkat is a mesterséges intelligencia irányítja

Már a vásárlásainkat is a mesterséges intelligencia irányítja  

A magyarok 20 százaléka szerint az AI nagyobb hatással van a költéseire, mint tavaly, és a trendet a Z és Y generációk vezetik.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo