Vége az ufóláznak?

Ha a földönkívüliek valóban köztünk vannak, hol van a bizonyíték? Érdekes módon a fényképezésre, videofelvételre képes okostelefonok robbanásszerű elterjedésével együtt az UFO-észlelések száma is visszaesett.

Július másodikán ünnepelte a világon az ufóhívő közösség a World UFO Day-t, azaz az UFO-k világnapját. Ez a nem hivatalos világnap az egyik leghíresebb UFO-incidensnek, a roswelli esetnek állít emléket. 1947-ben ezen napon jelent meg a Roswell Daily Reportban az a tudósítás, miszerint az amerikai légierő egy lezuhant repülő csészelalj maradványaira bukkant a kisváros melletti mezőn.

Ez az incidens indította el a huszadik század második felének talán legfurább jelenségét: az UFO-lázat. (UFO, Unidentifyed Flying Object, azonosítatlan repülő tárgy) A jelenség szerves részévé vált a század végére a globális kultúrának és állandó szereplőjévé a bulvárújságoknak. A csúcsot az észlelésekben azonban az új évezred első évtizede hozta: amíg 1990-ben átlagosan naponta egy UFO-észlelésről adtak hírt világszerte, addig 2014-ig már naponta 23-ról.

You will find more infographics at Statista

Azonban az okostelefonok robbanásszerű terjedésével az észlelések száma is csökkenni kezdett, hiszen egyre gyakrabban merült fel a jogos kérdés, ha mindenkinek nagyfelbontású fotók, vagy profi videók készítésére alkalmas telefon van a kezében, hogyhogy nem készülnek hiteles képek a Földet meglátogató idegenekről. Az UFO-észlelések száma tehát az elmúlt években meredek csökkenésnek indult, és ebben az évben az eddigi „csak” 1328 UFO-hírrel, évek óta nem látott mélypontra süllyedt, holott még 2016-ban is több mint 5500 észlelést tartott nyilván az amerikai UFO-hívők által alapított National UFO Reporting Center.

A jelek szerint tehát ahogy olyan eszköz van a kezünkben, amivel hitelesen lehet(ne) igazolni a földönkívüliek létezését, máris kevesebben állítják, hogy UFO-t láttak. Vagy pedig fogták magukat és egyszerűen hazamentek…..

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo