A világ több mint 30 országában mintegy 30.000 megkérdezésre kapott válaszokat összegző GfK Roper Jelentés eredményei azt mutatják, hogy világszerte legtöbben a zenében találják örömüket: közel minden második megkérdezett (46 százalék) a zene iránt érdeklődik leginkább. A főbb kulturális érdeklődési körök sorában második helyen a mozi és filmek állnak (35 százalék), amivel közel annyian szeretik tölteni idejüket, mint olvasással (34 százalék). Kikapcsolódásként a válaszadók több mint negyede, ha teheti a sportműsorok nézését választja, ám sportolni ennél már lényegesen kevesebben, csupán 14 százalék szeret. A művészetek és kultúra - így tánc és színház - zárja a sort: e témakör csak egy szűk kör, a válaszadók 13 százalékának kifejezett érdeklődésére tarthat számot.
A globális - és nyugat-európai - rangsortól egy picit eltérően alakul a felmérésben Csehországot, Lengyelországot, Magyarországot és Oroszországot magába foglaló kelet- és közép-európai régióban jellemző sorrend. Itt minden második megkérdezett (51 százalék) a mozi és filmek iránt érdeklődik leginkább, a zene tízből négy válaszadó (42 százalék) érdeklődésének áll a középpontjában. A megkérdezetteknek csupán harmada (33 százalék) szeret olvasni, 26 százalék néz szabadidejében szívesen sportműsorokat, mérkőzéseket. Szűkebb régiónkban azonban - a kontinens nyugati felétől eltérően - az aktív testedzés szorult a lista végére (10 százalék), ennél többen (13 százalék) érdeklődnek a művészetek és kultúra iránt.
Hazánkban a legnagyobb érdeklődésre szintén a zene tart számot (51 százalék). A megkérdezettek válaszai alapján második helyen az olvasás (43 százalék), harmadik helyen pedig a mozi és filmek állnak, melyek iránt a válaszadók 38 százaléka érdeklődik kifejezetten.
A hetente, vagy ennél gyakrabban végzett tevékenységek világszerte jellemzően a zenehallgatás és újságolvasás, de nincs ez másként Európa nyugati és keleti felét vizsgálva sem, bár a heti újságolvasásnak Kelet- és Közép-Európában némiképp kevesebben (66 százalék) hódolnak, mint a nyugati régióban (72 százalék). Magazinokat legalább hetente mintegy minden második megkérdezett vesz kezébe Nyugat-Európában - különösen igaz ez a németekre (63 százalék), a svédekre (59 százalék) és a franciákra (57 százalék). Kelet- és Közép-Európában ez az arány 43 százalék, mely érték legmagasabb a Cseh Köztársaságban, ahol a válaszadók közel 70 százaléka olvas valamilyen magazint legalább heti rendszerességgel - Magyarországon minden második megkérdezett nyilatkozott hasonlóképpen. Könyvolvasásra globálisan a válaszadók 37 százaléka adja a fejét ugyanilyen gyakran és e téren, ha hajszálnyival is, de jobb eredményt mondhat magáénak a kelet- és közép-európai (38 százalék), mint a nyugat-európai régió (37 százalék). Legnagyobb arányban a svédek (46 százalék), a britek (44 százalék), az oroszok (42 százalék) és mi, magyarok (41 százalék) olvasunk legalább hetente egy alkalommal könyvet.
Az interjúk 2006 novembere és 2007 januárja között készültek az egyes országokban reprezentatív mintavétellel. Magyarországon a városi lakosságot reprezentáló mintán készült a felmérés.