Az Európai Bizottság október 1-jén kiadott közleményében indítványozza, hogy a közlekedésfejlesztési tervet az Európai Unióba közeljövőben belépő országokra is terjesszék ki, körülbelül 220 milliárd eurót előirányozva közúti és vasúti infrastruktúra fejlesztésére. A tervek anélkül készültek - a WWF és a Birdlife International közös sajtóközleménye szerint a hatályos EU-jogszabályokat is megsértve -, hogy környezeti, társadalmi és gazdasági szempontok alapján alapos vizsgálat előzte volna meg őket. Az új közlekedési beruházások ehelyett "európai szempontból kiemelkedő fontosságú" címet kapnak és elsőséget élveznek. Bár az Európai Közlekedési Hálózat tervéről készül egy környezeti hatásokra is kitérő vizsgálat, elengedhetetlen lett volna, véli a két szervezet, hogy a bizottság szigorú stratégiai környezeti vizsgálatot és költséghatékonysági elemzést is végezzen a tervről még a jóváhagyás előtt.
Természetkárosító közlekedési fejlesztések?
Tiltakozását fejezték ki az Európai Közlekedési Hálózat projektjeinek fejlesztése ellen a WWF és a Birdlife International szervezetek, mondván, hogy a tervek kivitelezése számos természetvédelmi szempontból értékes élőhelyet veszélyeztetne.
Véleményvezér

A pofátlanságnak nincs határa, immár Orbán Viktorral reklámoznak egy nyilvánvaló átverést
Ennek aztán ne dőljön be senki.

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek
Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország
Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.