Az Európai Bizottság október 1-jén kiadott közleményében indítványozza, hogy a közlekedésfejlesztési tervet az Európai Unióba közeljövőben belépő országokra is terjesszék ki, körülbelül 220 milliárd eurót előirányozva közúti és vasúti infrastruktúra fejlesztésére. A tervek anélkül készültek - a WWF és a Birdlife International közös sajtóközleménye szerint a hatályos EU-jogszabályokat is megsértve -, hogy környezeti, társadalmi és gazdasági szempontok alapján alapos vizsgálat előzte volna meg őket. Az új közlekedési beruházások ehelyett "európai szempontból kiemelkedő fontosságú" címet kapnak és elsőséget élveznek. Bár az Európai Közlekedési Hálózat tervéről készül egy környezeti hatásokra is kitérő vizsgálat, elengedhetetlen lett volna, véli a két szervezet, hogy a bizottság szigorú stratégiai környezeti vizsgálatot és költséghatékonysági elemzést is végezzen a tervről még a jóváhagyás előtt.
Természetkárosító közlekedési fejlesztések?
Tiltakozását fejezték ki az Európai Közlekedési Hálózat projektjeinek fejlesztése ellen a WWF és a Birdlife International szervezetek, mondván, hogy a tervek kivitelezése számos természetvédelmi szempontból értékes élőhelyet veszélyeztetne.
Véleményvezér

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa
A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát
Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek
A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.