Telefonos ügyfélszolgálat: elégedetlenek vagyunk

Minden harmadik hívó elégedetlen volt azzal, ahogyan az ügyét kezelték - ismertette vasárnapi sajtótájékoztatóján Herczog Edit szocialista EP-képviselő annak a reprezentatív kutatásnak az eredményeit, amely a lakosság telefonos ügyfélszolgálatokkal kapcsolatos tapasztalatait vizsgálta.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tízből négy embernek részben vagy egyáltalán nem sikerült megoldania azt a problémát, amellyel a telefonos ügyfélközponthoz fordult. A képviselő átfogó, uniós fogyasztói charta kialakítását kezdeményezi az Európai Bizottságnál. Ilyen a hagyományos ügyfélszolgálatokra egyébként már létezik.

Herczog Edit vasárnapi sajtótájékoztatóján Éles István humorista egy jelenettel érzékeltette, hogy gyakran egyszerűbb egy új szolgáltatást megrendelni, mint a régi előfizetéssel kapcsolatban ügyet intézni, bármilyen hétköznapi kéréssel fordulunk például egy távközlési vagy televíziós szolgáltató ügyfélszolgálatához. Mint azt a képviselőtől később megtudtuk, a jelenet nem a fantázia szüleménye volt, hanem egy valóságos ügyintézési aktus pontos szövegét idézték fel.

A képviselő ismertette annak a reprezentatív felmérésnek az adatait, amely a magyarok telefonos ügyfélközpontokkal kapcsolatos véleményét kutatta. A kutatás rámutatott, hogy tízből négy ember vett igénybe telefonközpontot az elmúlt évben. Minden tizedik hívó a kapcsolást sem tudta megvárni, míg az ügyfélszolgálatokhoz fordulók kétötöde vélte úgy, hogy sokat kellett várnia az ügyintéző jelentkezésére. Ez különösen akkor szembetűnő, ha figyelembe vesszük, hogy számos esetben az ügyfél fizeti a hívás díját.  A válaszadóknak a telefonközpontok hatékonyságával is akadt problémája: 8 százalékuk egyáltalán nem jutott közelebb problémája megoldásához, míg több mint egyharmaduknak további ügyintézésre volt szüksége.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo