Sziget Fesztivál: tovább keresik a megoldást

Már elkezdődtek, jövő héten folytatódnak az egyeztetések a Főváros, Óbuda, és a Sziget Fesztivál szervezői között. A cél, hogy az egyhetes zenei fesztivál közúti megközelítését segítő megoldásokat találjanak a Budai alsó rakparton, amelynek a Margit hídtól északra eső, III. kerületi szakaszát augusztus 1-jétől le kell zárni a Budai Duna-parti Főgyűjtőcsatorna építése miatt.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A főgyűjtőcsatorna építése a Margit híd felől csak a Zsigmond térig tart majd, az alsó rakpart ettől északra eső szakaszán, a Mozaik utcáig csak azért nem lehet majd közlekedni, mert nincs több le- és felhajtó. Elképzelhető, hogy a fesztivál idejére a Szépvölgyi útnál megnyitható majd az a HÉV átjáró, melyen keresztül le lehetne hajtani az alsó rakpartra. Felmerül az a lehetőség is, hogy a Hajógyári szigetre vezető ún. K híd környékén parkolót alakítanának ki az alsó rakparton. Eközben a Zsigmond tértől délre épülhet a Budai Duna-parti Főgyűjtőcsatorna, amely a budai oldal szennyvízének java részét szállítja majd a jövőben a most épülő Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telepre.

A főváros szakemberei jelenleg vizsgálják ezeknek a közlekedési megoldásoknak a megvalósíthatóságát, de a főgyűjtőcsatorna építését nem lehet késleltetni. A csatorna a Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telep beruházás részeként épül, melynek költségeit 65 százalékban az Európai Unió állja a Kohéziós Alapból. Ez a főgyűjtőcsatorna esetében a 35 millió eurós beruházási költség 65 százalékát jelenti! A majd 7 kilométer hosszúságú csatornát jövő év nyarára kell megépíteni, ekkor kell elindítani a teljes projekt együttes próbaüzemét. Ha ez nem teljesül időben, a főváros eleshet e jelentős összegű uniós támogatástól. A kivitelezés, illetve a rakpartlezárás halasztására ezért nincs lehetőség.

A Budai Duna-parti Főgyűjtőcsatorna építésének számos egyéb tényezőhöz kellett és kell illeszkednie (a 4-es metró építéséhez, más fővárosi felújításokhoz, a beruházás során kötelező régészeti feltárásokhoz, egy esetleges árvízhez). Megvalósítása azonban nem halasztható tovább, figyelembe véve azt is, hogy magas Duna-vízállásnál a munkaárokban megjelenő víz amúgy is hátráltatja a munkavégzést, a vízszint csökkenéséig a munkálatokat fel kell függeszteni.

Könnyebb lesz közlekedni

A szóban forgó rakpartszakaszon, a Margit hídtól a Zsigmond térig nem csupán csatornafektetés zajlik majd augusztus 1-jétől: a rakpartot a Duna irányában kiszélesítik, az út szintjét megemelik. A Margit híd budai hídfőjénél új közlekedési csomópontot is kialakítanak, új le- és felhajtó nyújt majd átjárási lehetőséget az alsó és felső rakpart között. Ezek az átalakítások lehetővé teszik majd, hogy az észak-budai területek forgalmának egy része a jövőben az alsó rakparton haladhasson (a tehergépjárművek is biztonsággal elférnek majd a Margit híd alatt). Mindezen munkálatokkal egy időben, ugyanezen a területen a Főgáz Zrt. gázvezeték felújítást végez.

A kivitelezés kapcsán a fesztivál főszervezőjének nyilatkozatában ma elhangzott: "a tárgyaláson egyebek mellett kiderült, hogy még nincsenek meg az engedélyek a beruházás kivitelezéséhez". Ez a kijelentés pontosításra szorul, hiszen a főgyűjtőcsatorna építése jogerős vízjogi létesítési engedéllyel rendelkezik, teljes hosszában. A Margit hídtól a Zsigmond térig terjedő rakpartkorrekciós munkákhoz még nem áll rendelkezésre a vízjogi létesítési engedély, ehhez még szükséges egy megállapodás a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. és a Főváros között, a Duna medrét érintő területekre vonatkozóan. Az egyeztetési folyamat már lezárult, a megállapodás június végén születik meg, ekkor esedékes a Fővárosi Közgyűlés döntése. Előreláthatólag nem lesz tehát akadálya, hogy a kivitelezés augusztus 1-jétől folytatódhasson a Margit hídnál. (Az econet bevásárolt: öt év alatt majdnem 5 milliárd forintot fizet a Sziget kft-ért, ha az 2011-ig egymilliárdos eredményt ér el, amiből a vevőé egymilliárd.)

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo