Sziget Fesztivál: tovább keresik a megoldást

Már elkezdődtek, jövő héten folytatódnak az egyeztetések a Főváros, Óbuda, és a Sziget Fesztivál szervezői között. A cél, hogy az egyhetes zenei fesztivál közúti megközelítését segítő megoldásokat találjanak a Budai alsó rakparton, amelynek a Margit hídtól északra eső, III. kerületi szakaszát augusztus 1-jétől le kell zárni a Budai Duna-parti Főgyűjtőcsatorna építése miatt.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A főgyűjtőcsatorna építése a Margit híd felől csak a Zsigmond térig tart majd, az alsó rakpart ettől északra eső szakaszán, a Mozaik utcáig csak azért nem lehet majd közlekedni, mert nincs több le- és felhajtó. Elképzelhető, hogy a fesztivál idejére a Szépvölgyi útnál megnyitható majd az a HÉV átjáró, melyen keresztül le lehetne hajtani az alsó rakpartra. Felmerül az a lehetőség is, hogy a Hajógyári szigetre vezető ún. K híd környékén parkolót alakítanának ki az alsó rakparton. Eközben a Zsigmond tértől délre épülhet a Budai Duna-parti Főgyűjtőcsatorna, amely a budai oldal szennyvízének java részét szállítja majd a jövőben a most épülő Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telepre.

A főváros szakemberei jelenleg vizsgálják ezeknek a közlekedési megoldásoknak a megvalósíthatóságát, de a főgyűjtőcsatorna építését nem lehet késleltetni. A csatorna a Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telep beruházás részeként épül, melynek költségeit 65 százalékban az Európai Unió állja a Kohéziós Alapból. Ez a főgyűjtőcsatorna esetében a 35 millió eurós beruházási költség 65 százalékát jelenti! A majd 7 kilométer hosszúságú csatornát jövő év nyarára kell megépíteni, ekkor kell elindítani a teljes projekt együttes próbaüzemét. Ha ez nem teljesül időben, a főváros eleshet e jelentős összegű uniós támogatástól. A kivitelezés, illetve a rakpartlezárás halasztására ezért nincs lehetőség.

A Budai Duna-parti Főgyűjtőcsatorna építésének számos egyéb tényezőhöz kellett és kell illeszkednie (a 4-es metró építéséhez, más fővárosi felújításokhoz, a beruházás során kötelező régészeti feltárásokhoz, egy esetleges árvízhez). Megvalósítása azonban nem halasztható tovább, figyelembe véve azt is, hogy magas Duna-vízállásnál a munkaárokban megjelenő víz amúgy is hátráltatja a munkavégzést, a vízszint csökkenéséig a munkálatokat fel kell függeszteni.

Könnyebb lesz közlekedni

A szóban forgó rakpartszakaszon, a Margit hídtól a Zsigmond térig nem csupán csatornafektetés zajlik majd augusztus 1-jétől: a rakpartot a Duna irányában kiszélesítik, az út szintjét megemelik. A Margit híd budai hídfőjénél új közlekedési csomópontot is kialakítanak, új le- és felhajtó nyújt majd átjárási lehetőséget az alsó és felső rakpart között. Ezek az átalakítások lehetővé teszik majd, hogy az észak-budai területek forgalmának egy része a jövőben az alsó rakparton haladhasson (a tehergépjárművek is biztonsággal elférnek majd a Margit híd alatt). Mindezen munkálatokkal egy időben, ugyanezen a területen a Főgáz Zrt. gázvezeték felújítást végez.

A kivitelezés kapcsán a fesztivál főszervezőjének nyilatkozatában ma elhangzott: "a tárgyaláson egyebek mellett kiderült, hogy még nincsenek meg az engedélyek a beruházás kivitelezéséhez". Ez a kijelentés pontosításra szorul, hiszen a főgyűjtőcsatorna építése jogerős vízjogi létesítési engedéllyel rendelkezik, teljes hosszában. A Margit hídtól a Zsigmond térig terjedő rakpartkorrekciós munkákhoz még nem áll rendelkezésre a vízjogi létesítési engedély, ehhez még szükséges egy megállapodás a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. és a Főváros között, a Duna medrét érintő területekre vonatkozóan. Az egyeztetési folyamat már lezárult, a megállapodás június végén születik meg, ekkor esedékes a Fővárosi Közgyűlés döntése. Előreláthatólag nem lesz tehát akadálya, hogy a kivitelezés augusztus 1-jétől folytatódhasson a Margit hídnál. (Az econet bevásárolt: öt év alatt majdnem 5 milliárd forintot fizet a Sziget kft-ért, ha az 2011-ig egymilliárdos eredményt ér el, amiből a vevőé egymilliárd.)

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo