Sört és pizzát fogyaszt a magyar a meccsek alatt

Jelentősen nőtt a szurkolás közben rendelők aránya Magyarországon, a vébé alatt harmadával többen szerezték be így a vacsorát a megszokottnál. Az ételek mellett az italok is slágertermékké váltak: legtöbben a pizzát és a sört választották.

Megugrott a sörfogyasztás – Kép: Pixabay

A meccsek alatt beérkezett rendelések valamivel több, mint felét, 53 százalékát pizzarendelések tették ki. Ez az arány 48 százalékkal haladta meg az átlagos időszakra jellemző értéket. Jól ismert sztereotípia ugyan, hogy a foci és a sör kéz a kézben járnak, mégis meglepő, hogy a világbajnokság összecsapásai során 410 százalékkal több sört szállítottak ki a foodpanda hálózatában, mint a brazíliai versenyt megelőzően.

A foci-vb a játékosok és a szurkolók étkezési szokásaira egyaránt hatással van. A csapatok jellemzően dietetikussal felvértezve, speciális étrenddel készültek a játékra. Az olasz futballválogatott például az otthon is jól bevált tészta, paradicsom és extra szűz olívaolaj fogyasztására esküdött a brazíliai világverseny idején. A mexikóiak séfje hasonlóképp hazai fogásokkal látta el a játékosokat, ilyen volt például a pozole, nopales és a chilli. Az amerikai válogatott a friss, organikus zöldségek és a napi avokádófogyasztás mellett zabpehellyel és mogyoróvajjal igyekezett a teljesítményét javítani. A világbajnokság egyik legtöbbet emlegetett játékosa, Neymar étrendjébe egyes hírek szerint a pizza, a tapas, a gumicukor és a vattacukor is belefért, ezzel talán ő áll a legközelebb a drukkerek ízlésvilágához.

A sör segíthet Európának
A Regioplan és az EY (korábban Ernst & Young) által készített jelentés szerint Európa sörgyártói kiemelt szerepet játszhatnak a munkahelyteremtésben , ezzel hozzájárulva az EU törékeny gazdaságának felpörgetéséhez.
A magyar szurkolók a jelek szerint sokkal inkább a meccsnézésre, mint a gondosan válogatott alapanyagokra és menüre koncentráltak a verseny során. A házhoz szállítások száma 34 százalékkal növekedett a mérkőzések idején. Az átlagos kosárméret ezzel párhuzamosan 28 százalékkal nőtt. A jellemzően 1,9 tételes kosár 2,4 tételre bővült, vélhetően az ismerősökkel közösen végigszurkolt estéket egészítették ki az éttermi kiszállítások.

A 46 országban jelen lévő ételszállító platform a házigazda brazilok rendelési szokásait is elemezte. A házhoz szállítások száma 35 százalékkal nőtt a világbajnoki meccsek alatt, ám a hazai mérkőzések idején jellemzően csökkent. A harapnivalók között a legnépszerűbb Brazíliában is a pizza volt a játék idején, az ételkategória a 40 százalékát tette ki az összes rendelésnek. Emellett szívesen fogyasztották a szendvicseket és a tradicionális brazil ételeket is a helyiek. A kiszállított sörmennyiség a latin-amerikai országban is növekedett a világbajnoki mérkőzések alatt, ám csupán a magyar arány töredékével, 70 százalékkal. Annak fényében azonban, hogy helyi idő szerint az összecsapások nagy arányban kora délután zajlottak, ez sem elhanyagolható mennyiség.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo