Sört és pizzát fogyaszt a magyar a meccsek alatt

Jelentősen nőtt a szurkolás közben rendelők aránya Magyarországon, a vébé alatt harmadával többen szerezték be így a vacsorát a megszokottnál. Az ételek mellett az italok is slágertermékké váltak: legtöbben a pizzát és a sört választották.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Megugrott a sörfogyasztás – Kép: Pixabay

A meccsek alatt beérkezett rendelések valamivel több, mint felét, 53 százalékát pizzarendelések tették ki. Ez az arány 48 százalékkal haladta meg az átlagos időszakra jellemző értéket. Jól ismert sztereotípia ugyan, hogy a foci és a sör kéz a kézben járnak, mégis meglepő, hogy a világbajnokság összecsapásai során 410 százalékkal több sört szállítottak ki a foodpanda hálózatában, mint a brazíliai versenyt megelőzően.

A foci-vb a játékosok és a szurkolók étkezési szokásaira egyaránt hatással van. A csapatok jellemzően dietetikussal felvértezve, speciális étrenddel készültek a játékra. Az olasz futballválogatott például az otthon is jól bevált tészta, paradicsom és extra szűz olívaolaj fogyasztására esküdött a brazíliai világverseny idején. A mexikóiak séfje hasonlóképp hazai fogásokkal látta el a játékosokat, ilyen volt például a pozole, nopales és a chilli. Az amerikai válogatott a friss, organikus zöldségek és a napi avokádófogyasztás mellett zabpehellyel és mogyoróvajjal igyekezett a teljesítményét javítani. A világbajnokság egyik legtöbbet emlegetett játékosa, Neymar étrendjébe egyes hírek szerint a pizza, a tapas, a gumicukor és a vattacukor is belefért, ezzel talán ő áll a legközelebb a drukkerek ízlésvilágához.

A sör segíthet Európának
A Regioplan és az EY (korábban Ernst & Young) által készített jelentés szerint Európa sörgyártói kiemelt szerepet játszhatnak a munkahelyteremtésben , ezzel hozzájárulva az EU törékeny gazdaságának felpörgetéséhez.
A magyar szurkolók a jelek szerint sokkal inkább a meccsnézésre, mint a gondosan válogatott alapanyagokra és menüre koncentráltak a verseny során. A házhoz szállítások száma 34 százalékkal növekedett a mérkőzések idején. Az átlagos kosárméret ezzel párhuzamosan 28 százalékkal nőtt. A jellemzően 1,9 tételes kosár 2,4 tételre bővült, vélhetően az ismerősökkel közösen végigszurkolt estéket egészítették ki az éttermi kiszállítások.

A 46 országban jelen lévő ételszállító platform a házigazda brazilok rendelési szokásait is elemezte. A házhoz szállítások száma 35 százalékkal nőtt a világbajnoki meccsek alatt, ám a hazai mérkőzések idején jellemzően csökkent. A harapnivalók között a legnépszerűbb Brazíliában is a pizza volt a játék idején, az ételkategória a 40 százalékát tette ki az összes rendelésnek. Emellett szívesen fogyasztották a szendvicseket és a tradicionális brazil ételeket is a helyiek. A kiszállított sörmennyiség a latin-amerikai országban is növekedett a világbajnoki mérkőzések alatt, ám csupán a magyar arány töredékével, 70 százalékkal. Annak fényében azonban, hogy helyi idő szerint az összecsapások nagy arányban kora délután zajlottak, ez sem elhanyagolható mennyiség.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo