Magyarországon évről évre mintegy 12 százalékkal több pralinét vásárolnak az emberek, ezzel együtt a minőségi csokoládék iránti kereslet is dinamikusan nő. A tendenciának köszönhetően a prémium kategóriába tartozó merci praliné forgalma jóval a piaci trend felett, csaknem 20 százalékkal növekedett a tavalyi évben 2006-hoz képest.
"Az értékesítés 15 százaléka a húsvéti időszakra esik, ami ellentmond a piaci tendenciáknak, mely szerint a lakosság a húsvéti termékekre egyre kevesebbet fordít" - közölte Fábián János, a Storck Hungária Kft. ügyvezető igazgatója. "A húsvéti szezon végére az elmúlt nyolc év legeredményesebb évkezdését prognosztizáljuk" - tette hozzá. A várakozást a prémium desszertek iránti növekvő kereslet és a praliné szegmens elmúlt évekbeli dinamikus növekedése támasztja alá.
A hazai lakosság a cég szerint előnyben részesíti a minőségi, márkás termékeket, mert azok megbízható, standard minőséget képviselnek. A minőségi csokoládék legalább 32-35 százalékban tartalmaznak kakaót , míg a gyengébb minőségű termékek csak néhány százalékban.