Néhány évvel ezelőtt 2012. január 13-án, pénteken a Costa Concordia utasszállító zátonyra futott az olasz partok közelében. A hajókatasztrófának 32 halálos (köztük egy magyar) áldozata volt. Ugyanabban az évben júliusban csalódást keltő adatok jelentek meg a kínai gazdasági növekedésről, szintén péntek 13-án, a mélybe küldve a globális indexeket. 1989-ben október 13-án hiúsult meg az United Airlines tulajdonrészének 6,8 milliárd dolláros értékű eladása, a mélybe küldve a Dow Jones és az S&P 500 indexeket, amik éppen csak néhány nappal azelőtt emelkedtek történelmi magasságokba.
Ezek az események csak megerősítik azt a jelenséget, amelyet paraszkavedekatriafóbiának neveznek, azaz a félelmet a péntek 13-ától. (Nem összekeverendő a triszkaidekafóbiával, ami a tizenhármas számtól való félelemre utal. ) Kevés babona vált ennyire részévé a globális kultúrának, mint a félelem ettől a naptól – ez pedig az üzleti életben is érezteti hatását. A Powwownow brit üzleti telekommunikációs szolgáltató felmérése szerint az emberek negyede hisz abban, hogy ez a nap szerencsétlen. 10 százalékuk nem hajlandó ezen a napon vonatra ülni, 11 százalékuk nem hajlandó 13-as számú hotelszobában lakni, és 16 százalék ezen a napon nem ül repülőgépre – annak ellenére, hogy egy 2014-es felmérés szerint ezen a napon a legolcsóbbak a repülőjegyek, átlagosan 22 százalékkal alacsonyabbak, mint bármely másikon.
Habár megmosolyoghatjuk a babonát, az emberek jelentős része az üzleti életben is komoly döntéseket is hajlamos alárendelni a hiedelmeinek – és ennek akár forintosítható hatásai is vannak. Több sikeres marketingkampány is alapult a nyugati világban szerencsésnek tartott 7-es számra. Ezzel szemben péntek 13-án sok pénzt képesek elveszteni az emberek, ha nem is tudatosan, akár azzal, hogy inkább nem hoznak aznap döntéseket. A közismerten babonás kínaiak körében is végeztek kutatásokat: teniszlabdákat árultak 8-as és 10-es csomagolásban. Mivel a 8-as számot a gazdagsággal asszociálják a kínaiak, inkább másfélszeres áron megvették a 8-as csomagot, mint hogy többet vettek volna jóval olcsóbban. (Igaz nekik az asztrológiai évüknek megfelelő állattal is bármit el lehet adni.)