Ötből négy munkavállaló gondolkodott már pályaváltáson

A munkavállalók majdnem felével előfordult már, hogy konkrét célokat fogalmazott meg egy új karrierrel kapcsolatban, vagy már pályát is váltott. A legtöbb esetben úgy érzik, hogy kénytelenek megtenni a lépést, de szívesen is gondolnak az új és izgalmasabb feladatokra. Tízből hatan nem csak a munkakört, de a területet is lecserélnék, amiben dolgoznak.

1000 internetező bevonásával készített kutatást a profession.hu, arról, hogy terveznek-e, vagy tervezték-e már korábban, hogy új karrierbe kezdenek és más területen próbálják ki magukat. A válaszadók 82 százalékának megfordult már a fejében a váltás, ráadásul az esetek többségében radikális: egy teljesen új szektorban és munkakörben szerettek volna elhelyezkedni.

Kép:EU

A tényleges pályaváltást is meglepően sokan meg merték lépni: a válaszadók 17 százalék már teljesen új területen dolgozik, 22 százalék pedig a végleges döntés előtt áll, konkrét célokkal. Az ok a legtöbb esetben valamilyen kényszerűség, 26 százalék anyagi okok miatt váltana, míg kiemelkedően sokan érzik úgy, hogy teljesen ellehetetlenültek a munkavégzés feltételei a mostani szakmájában - olvasható a profession.hu közleményében.

Korrupció és háború nyomasztja a fiatalokat
Mára a fiatal munkaerő kevésbé hajlamos elhagyni a munkahely nyújtotta biztonságot, de jobban aggasztja őket a geopolitikai és országos konfliktusokból adódó bizonytalanság, miközben – különösen a fejlett országokban – borúlátóbbak is a jövőbeli kilátásaikat illetően. Azonban tenni is hajlandóak egy jobb világért és a kirekesztettekért, és a döntéshozóktól is elvárják ezt: túlnyomó részük szerint a valódi üzleti teljesítmény megítélésében nem kizárólag a pénzügyi mutatókra kellene hagyatkozni – derül ki a Deloitte Y generációsok körében végzett felméréséből.
A fiatalabbak és a férfiak bátrabban váltanak

Azok közül, akik jelenleg is alkalmazásban állnak, a férfiak nyitottabbak a változásra (férfiak: 89százalék, nők: 82százalék), a munkanélküliek között viszont meglepő mód az idősebbek rugalmasabbak: a 18-39 éves korosztályban csak 70 százalék váltana, szemben a 40-59 év közöttiek 88 százalékával.

Jellemzően az izgalmasabb feladatok jelentik a legerősebb motivációt, a diplomások 51 százaléka vágyik emiatt más munkakörre. A nem dolgozók viszont inkább a jobb munkafeltételeket találják vonzóbbnak egy esetleges másik szektorban.

A döntést már meghozó válaszadók 75 százaléka legalább egy évig gondolkodott egy új karrieren, a jelenlegi munkakeresők jellemzően maximum fél évig tervezgetnek (45 százalék). Utóbbiak közül 93 százalékuk érzi úgy, hogy jó döntést hozott, 43 százalékuk pedig úgy nyilatkozott, hogy több kollégájuk is követte őket a döntést követően.

Legtöbbeknek barát, család vagy ismerős nyújtott követendő példát, de a személyes aspektusok inkább a nőkre jellemzőek - a férfiakat az üzleti célok motiválják. Összességében elmondható, hogy a többség nem kap segítséget a pályaváltáshoz.

Csak tízből négy ember indítana saját vállalkozást

A válaszadók 4 százalékának van már, 36 százalékuk pedig tervezi, hogy saját vállalkozást indít. A diplomások körében magasabb a vállalkozói kedv, közülük 44 százalék indítana, 8 százalék pedig rendelkezik vállalkozással. A nők közül 32 százalék, a férfiak között 39 százalék tervezi, hogy a jövőben vállalkozást indít.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo