Ősztől ügyfélszolgálati képzés indul hét középiskolában

A növekvő munkaerőpiaci igények és elvárások miatt szakemberek, hazai nagyvállalatok – a Westel Mobil Távközlési Rt., az OTP Bank Rt., a Pannon GSM Távközlési Rt. és a Marketlink Kft. –, valamint nagy szakképzési hagyománnyal rendelkező oktatási intézmények fogtak össze az ügyfélkapcsolati szakma iskolarendszerű képzési feltételeinek megteremtése érdekében. Júniustól ezért várhatóan már be lehet iratkozni a szeptemberben induló, államilag elismert „integrált ügyfélkapcsolatok asszisztense” és „ügyfélszolgálati asszisztens” képzésekre.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Hazánkban jelenleg több mint 110 ezren dolgoznak ügyfélszolgálati munkakörben; közülük körülbelül 10 ezren telefonos (call center) és 100 ezernél is többen személyes ügyfélszolgálaton. Évről évre dinamikusan növekszik az ügyfélszolgálatokon dolgozók száma és a foglalkoztatottakon belüli arány megközelítheti majd a Nagy-Britanniában mért másfél százalékot, a jelenlegi érték háromszorosát.

Az üzleti életben jelentős versenyelőnyt kínáló minőségi ügyfélkezelés elsősorban az emberi tényezőn, a munkatársak felkészültségén és empátiáján múlik. A most létrejött szakmai összefogás az ügyfélkapcsolati munka országos elismertetésére, egységes szakmai hátterének megteremtésére irányult. A Westel, az OTP Bank, a Pannon GSM és a Marketlink elkötelezte magát amellett, hogy az ügyfélszolgálat, mint önálló foglalkozási ág iskolarendszerű képzésének szakmai és anyagi hátterét biztosítja. Még tavaly nyáron létrehozták a program szellemi központjának számító Humán Erőforrás Szakképzést Támogató Közhasznú Alapítványt.

A tavaly indult kezdeményezés eredményeként elkészült a középfokú nappali tagozatos képzés szakmai és vizsgakövetelmény-rendszere, amely egy 10 éves képzési koncepció első lépése. További jelentős lépés, hogy az induló két fajta középfokú képzés – „ügyfélszolgálati asszisztens”, illetve „integrált ügyfélkapcsolatok (call center) asszisztense” – bekerült az Országos Képzési Jegyzékbe. Jelenleg is folyik az ügyfélkapcsolati szakma központi programjának kidolgozása és elkészült az iskolák technikai, tárgyi és személyi feltételeinek felmérése. Hét oktatási intézményben – a Budapest XII. kerületi Kossuth Lajos Közgazdasági Szakközépiskolában, a győri Baross Gábor Közgazdasági Szakközépiskolában, a Budapest XVII. kerületi Békésy György Posta- és Távközlésforgalmi Szakközépiskolában, a Budapest XIV. kerületi Berzeviczy Gergely Közgazdasági és Külkereskedelmi Szakközépiskolában, a debreceni Bethlen Gábor Közgazdasági és Postaforgalmi Szakközépiskolában, a pécsi Radnóti Miklós Közgazdasági Szakközépiskolában és a szegedi Vasvári Pál Közgazdasági Szakközépiskolában – előreláthatólag szeptemberben induló képzése gyakorlatorientált oktatást biztosít, a résztvevők részben vállalati környezetben juthatnak megfelelő elméleti és gyakorlati ismeretekhez és egy év múlva a szakképesítést igazoló oklevélhez. Az ügyfélkapcsolati oktatásról számos hasznos információ olvasható a www.hea.hu internetes oldalon.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo