Hazánkban jelenleg több mint 110 ezren dolgoznak ügyfélszolgálati munkakörben; közülük körülbelül 10 ezren telefonos (call center) és 100 ezernél is többen személyes ügyfélszolgálaton. Évről évre dinamikusan növekszik az ügyfélszolgálatokon dolgozók száma és a foglalkoztatottakon belüli arány megközelítheti majd a Nagy-Britanniában mért másfél százalékot, a jelenlegi érték háromszorosát.
Az üzleti életben jelentős versenyelőnyt kínáló minőségi ügyfélkezelés elsősorban az emberi tényezőn, a munkatársak felkészültségén és empátiáján múlik. A most létrejött szakmai összefogás az ügyfélkapcsolati munka országos elismertetésére, egységes szakmai hátterének megteremtésére irányult. A Westel, az OTP Bank, a Pannon GSM és a Marketlink elkötelezte magát amellett, hogy az ügyfélszolgálat, mint önálló foglalkozási ág iskolarendszerű képzésének szakmai és anyagi hátterét biztosítja. Még tavaly nyáron létrehozták a program szellemi központjának számító Humán Erőforrás Szakképzést Támogató Közhasznú Alapítványt.
A tavaly indult kezdeményezés eredményeként elkészült a középfokú nappali tagozatos képzés szakmai és vizsgakövetelmény-rendszere, amely egy 10 éves képzési koncepció első lépése. További jelentős lépés, hogy az induló két fajta középfokú képzés – „ügyfélszolgálati asszisztens”, illetve „integrált ügyfélkapcsolatok (call center) asszisztense” – bekerült az Országos Képzési Jegyzékbe. Jelenleg is folyik az ügyfélkapcsolati szakma központi programjának kidolgozása és elkészült az iskolák technikai, tárgyi és személyi feltételeinek felmérése. Hét oktatási intézményben – a Budapest XII. kerületi Kossuth Lajos Közgazdasági Szakközépiskolában, a győri Baross Gábor Közgazdasági Szakközépiskolában, a Budapest XVII. kerületi Békésy György Posta- és Távközlésforgalmi Szakközépiskolában, a Budapest XIV. kerületi Berzeviczy Gergely Közgazdasági és Külkereskedelmi Szakközépiskolában, a debreceni Bethlen Gábor Közgazdasági és Postaforgalmi Szakközépiskolában, a pécsi Radnóti Miklós Közgazdasági Szakközépiskolában és a szegedi Vasvári Pál Közgazdasági Szakközépiskolában – előreláthatólag szeptemberben induló képzése gyakorlatorientált oktatást biztosít, a résztvevők részben vállalati környezetben juthatnak megfelelő elméleti és gyakorlati ismeretekhez és egy év múlva a szakképesítést igazoló oklevélhez. Az ügyfélkapcsolati oktatásról számos hasznos információ olvasható a www.hea.hu internetes oldalon.
Ősztől ügyfélszolgálati képzés indul hét középiskolában
A növekvő munkaerőpiaci igények és elvárások miatt szakemberek, hazai nagyvállalatok – a Westel Mobil Távközlési Rt., az OTP Bank Rt., a Pannon GSM Távközlési Rt. és a Marketlink Kft. –, valamint nagy szakképzési hagyománnyal rendelkező oktatási intézmények fogtak össze az ügyfélkapcsolati szakma iskolarendszerű képzési feltételeinek megteremtése érdekében. Júniustól ezért várhatóan már be lehet iratkozni a szeptemberben induló, államilag elismert „integrált ügyfélkapcsolatok asszisztense” és „ügyfélszolgálati asszisztens” képzésekre.
Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!
Klasszis Befektetői Klub
2025. május 27. 17:00, Budapest
Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó
Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.

Miközben a magyar elhárítás ukrán kémeket hajkurászik, újabb orosz kibertámadás érte Magyarországot
Vajon lesz-e következménye az orosz kibertámadásnak?

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke
Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns
Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát
A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.